Financial Times March 17/March 18 2012
McDonald’s and Carrefour issue. China apologies.
By Patti Waldmeir in Shanghai
Τα καταστήματα McDonald’s και Carrefour που είναι πολύ δημοφιλή στην Κίνα για τα υγιεινά τους προϊόντα και την ασφάλειά τους, ζήτησαν συγγνώμη μετά από κατηγορία της δημόσιας τηλεόρασης για κοτόπουλα που έχουν λήξει.
Οι υπεύθυνοι επικοινωνίας των καταστημάτων αυτών έσπευσαν να απαντήσουν στα παράπονα που δημοσιεύτηκαν από πρόγραμμα πρωινής ζώνης, το οποίο αναφερόταν στα διεθνή δικαιώματα των καταναλωτών. Αναλυτής λιανικής πώλησης ισχυρίστηκε πως αυτές οι εταιρίες ρισκάρουν τη φήμη τους σε μία χώρα όπου τα ασφαλή προϊόντα αποτελούν θέμα μείζονος σημασίας ύστερα από μία σειρά σκανδάλων που έχουν προκύψει κατά καιρούς σχετικά με την ποιότητα του φαγητού.
Οι εταιρίες ζήτησαν δημόσια συγγνώμη και είπαν πως ερευνούν εξονυχιστικά την καταγγελία της δημόσιας τηλεόρασης της Κίνας. Συγκεκριμένα τα McDonald’s στο Πεκίνο κατηγορήθηκαν πως πουλούσαν φτερούγες κοτόπουλου 90 λεπτά μετά την προετοιμασία τους ενώ το όριο που έχει δοθεί από την ίδια την εταιρία είναι 30 λεπτά. Ένα κατάστημα Carrefour στο κέντρο της Κίνας άλλαζε τις ημερομηνίες λήξης στα κοτόπουλα και πουλούσε απλά κοτόπουλα ως πιο ακριβά είδη πτηνών.
Το θέμα της ασφάλειας των φαγητών είναι πολύ ευαίσθητο στην Κίνα μετά από μία σειρά ατυχών περιστατικών:
1) Σκάνδαλο για χαλασμένο γάλα που έστειλε χιλιάδες καταναλωτές στο νοσοκομείο το 2008.
2) Πρόσφατο σκάνδαλο για ανακυκλώσιμο λάδι μαγειρικής, ψεύτικα αυγά και κρέας ψεκασμένο με χημικά.
3) Η αμερικάνικη αλυσίδα Walmart τον περασμένο χρόνο αναγκάστηκε να κλείσει ορισμένα καταστήματα στη νοτιοδυτική Κίνα μετά από το σκάνδαλο πώλησης καθημερινού χοιρινού ως οργανικό προϊόν.
Καθώς η Κίνα πλουτίζει, οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για ασφαλές φαγητό αλλά πολύ εύκολα μπορούν να εναντιωθούν σε καταστήματα που διακινδυνεύουν την εμπιστοσύνη που οι καταναλωτές έχουν σ’ αυτά. Ένας υπεύθυνος έρευνας αγοράς στην Κίνα υποστήριξε πως οι καταναλωτές αγαπούν τα McDonald’s λόγω της ασφάλειας που προσφέρουν και διότι πληρούν τα υγειονομικά χαρακτηριστικά. Αν οι καταναλωτές δε βρίσκουν αυτά τα χαρακτηριστικά απλά σταματούν να καταναλώνουν.
Τα McDonald’s της Κίνας δίνουν πολύ μεγάλη σημασία στην παραπάνω πρόταση ισχυριζόμενοι στην ιστοσελίδα τους πως θα ερευνήσουν αυτό το μεμονωμένο περιστατικό, θα το αντιμετωπίσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, λαμβάνοντας σημαντικές αποφάσεις και ζητώντας συγγνώμη από τους καταναλωτές. Το Carrefour ζήτησε συγγνώμη από τους καταναλωτές μέσα από το “Sina Weibo”, ένα micro-blogging service και είπαν πως θα ερευνήσουν και αυτοί με τη σειρά τους το ζήτημα που προέκυψε.
Μούσκας Βασίλειος-Ιωάννης
Μούλιου Κλεονίκη
Μουλαβασίλη Βασιλική
Αφεντάκη Ιωάννα
No comments:
Post a Comment