Wednesday, July 4, 2012

Crisis Management, AD & PR Lab, Simulation Crisis | B1


Crisis Management, AD & PR Lab, Simulation Crisis | B1


Info Ομάδας

Μαριάννα Γεωργίου
twitter account : @xameni_apo_xeri ,



Βασίλειος – Ιωάννης Μούσκας :



Κλεονίκη Μούλιου
twitter account :@mpeeeeeeez



Ιωάννα Αφεντάκη
twitter account : @DuffyLoo



Βασιλική Μουλαβασίλη





α) Σενάριο – Δεδομένα

Στο πλαίσιο του εργαστηριακού μαθήματος «Διαχείριση κρίσεων», κληθήκαμε να αναλάβουμε τη διεκπεραίωση μιας κρίσης ακολουθώντας μια σειρά από συγκεκριμένα δεδομένα.

Αρχικά, στο τελευταίο μάθημα του ακαδημαϊκού εξαμήνου, χωριστήκαμε σε δύο ομάδες Α και Β και αυτές οι ομάδες σε υποομάδες Α1, Α2, Α3 και αντίστοιχα Β1, Β2, Β3. Η ομάδα μας ανήκε στην ομάδα Β και συγκεκριμένα στην υποομάδα Β1.

Η συγκεκριμένη άσκηση επρόκειτο να πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας και θα ολοκληρωνόταν την τελευταία μέρα που είχε οριστεί ως η τελική ημερομηνία εξέτασης 9-6-2012. Καθημερινά, ξεκινώντας από την Τρίτη 5 Ιουνίου 2012, ο συντονιστής κάθε ομάδας που είχε οριστεί ως ο αρμόδιος να αναλαμβάνει τα mail με τα δεδομένα, ενημέρωνε την υπόλοιπη ομάδα για την άσκηση και για τη διαδικασία που έπρεπε να ακολουθήσουν.

Η άσκηση ξεκίνησε την Τρίτη 5 Ιουνίου 2012 και ώρα 10:20, με την αποστολή αρχικά των σημειώσεων του μαθήματος, οι οποίες αποτέλεσαν το θεωρητικό υπόβαθρο για τη λύση της άσκησης. Μετά από λίγη ώρα την ίδια ημέρα στις 12:07, εστάλη ένα ακόμη μήνυμα το οποίο περιελάμβανε τις αρχικές οδηγίες της προσομοίωσης, οι οποίες ανέφεραν πως οι ομάδες θα λαμβάνουν δεδομένα για την εξέλιξη της άσκησης μέχρι την Παρασκευή 8 Ιουνίου, οι ομάδες Α και Β ήταν αναγκαίο να συνεργαστούν κατά τη διάρκεια της προσομοίωσης σύμφωνα με τα δεδομένα που θα ακολουθούσαν. Ως μέρα εξέτασης ορίστηκε όπως προαναφέραμε το Σάββατο 9 Ιουνίου 2012 και ακολούθησαν πληροφορίες για την ώρα προσέλευσης, τον τόπο καθώς και τον τρόπο παρουσίασης της εργασίας (παρουσίαση σε power point κάθε βήματος που ακολουθήθηκε για την επίλυση του προβλήματος που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε καθώς και την ανάλυση των σταδίων της κρίσης). Η εργασία επρόκειτο να συνεχιστεί μετά την παρουσίαση έως την ολοκλήρωσή της.

Την ίδια ημέρα στις 15:21, εστάλησαν τα πρώτα δεδομένα της άσκησης καθώς και μια διαδικασία για τον τρόπο με τον οποίο έπρεπε να δουλέψουμε και να συνεργαστούμε με τις υποομάδες Β1-Β2-Β3.

Η ομάδα Β1 θα αντιπροσώπευε στο πλαίσιο της άσκησης την εταιρία FOOD CATERING. Τα δεδομένα που μας δόθηκαν σχετικά με την εταιρία αυτή είναι τα εξής:

·         Η εταιρία FOOD CATERING είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρία catering στην ελληνική αγορά και αποτελεί μέλος της ομώνυμης πολυεθνικής αλυσίδας, η οποία τροφοδοτεί και διαχειρίζεται εστιατόρια μέσα σε μεγάλα ξενοδοχεία.
·         Τα κεντρικά γραφεία της μητρικής εταιρίας βρίσκονται στο Λονδίνο, ενώ έχει δραστηριότητα σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες.
·         Οι προμήθειες των πρώτων υλών για την ελληνική εταιρία προέρχονται από κεντρικές παραγωγικές μονάδες στην  Γαλλία,  Γερμανία και Ελβετία.
·         Η εταιρία είναι οργανωμένη με συστήματα ελέγχου καθ’ όλη τη διαδικασία παραγωγής, με πιστοποιητικό ποιότητας ISO και πιστοποιητικό HACCP για τις καλές διαδικασίες υγιεινής και ασφάλειας.
·         Επιπλέον, εφαρμόζει και το δικό της εσωτερικό σύστημα ελέγχου FoodNet, που επιβάλλει η μητρική εταιρία, και το οποίο αφορά στην ασφάλεια και υγιεινή.
·         H εταιρία FOOD CATERING θεωρείται από τις πλέον αξιόπιστες εταιρίες catering παγκοσμίως.

Στη συνέχεια, ενημερωθήκαμε πως αντιπροσωπεία του ΔΝΤ (Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου) διαμένει για ένα διάστημα στο ξενοδοχείο HOTELI της Αθήνας, πραγματοποιώντας συζητήσεις με κυβερνητικούς παράγοντες. Η αντιπροσωπεία λόγω του μεγάλου φόρτου εργασίας, περνά όλες τις ώρες της μεταξύ υπουργείων και ξενοδοχείου.
Το catering του ξενοδοχείου έχει αναλάβει η εταιρία σας FOOD CATERING, η δεύτερη μεγαλύτερη της Ελλάδας στο χώρο του catering, μετά από διαγωνισμό.

Σύμφωνα με το παρόν mail την Τρίτη 5 Ιουνίου 2012 και ώρα 9:30 λαμβάνουμε ένα τηλεφώνημα από την κα Μαρία Παπαδοπούλου, γενική διευθύντρια του ξενοδοχείου HOTEL, η οποία σας ενημερώνει ότι ο επικεφαλής της αντιπροσωπείας του ΔΝΤ κ. Paul Binder είναι άρρωστος με ναυτίες, στομαχικές διαταραχές και υψηλό πυρετό από χθες το βράδυ
Ο  γιατρός του ξενοδοχείου, ο οποίος εξέτασε τους ασθενείς πιστεύει, ότι πρόκειται για τροφική δηλητηρίαση. Πραγματοποιούνται εξετάσεις για να εξακριβωθεί η φύση της ασθένειας, τα αποτελέσματα όμως δεν πρόκειται να βγουν νωρίτερα από αύριο.
Φαίνεται ότι η αντιπροσωπεία χθες το βράδυ, γύρω στις 8 μ.μ, δείπνησε στο εστιατόριο του ξενοδοχείου.
Η κα Παπαδοπούλου μας ζητά να διεξάγουμε έρευνα, αν υπάρχει περίπτωση η δηλητηρίαση να προήλθε από τα προϊόντα μας.

Λαμβάνοντας υπόψη το παραπάνω γεγονός μας δόθηκαν ως δεδομένα τα εξής για την εξέλιξη της διαδικασίας και για τον τρόπο με τον οποίο εμείς ως εταιρία επρόκειτο να πορευτούμε για την πρωταρχική αντιμετώπιση του προβλήματος.
·         Θεωρούμε ως δεδομένο πως είμαστε νόμιμη εταιρία και διαθέτουμε τα καλύτερα συστήματα ελέγχου της ποιότητας των τροφίμων μας.
·         Συγκεντρώνουμε όλα τα στοιχεία και τα επιχειρήματά μας σχετικά με τη λειτουργία του συγκεκριμένου εστιατορίου και την ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούμε.
·         Σχεδιάζουμε τους ελέγχους που πρέπει να κάνουμε, καθώς και με ποιους πρέπει να έρθουμε σε άμεση επαφή, ώστε να προλάβουμε να επιχειρηματολογήσουμε σχετικά με το θέμα.
·         Έως τώρα δε γνωρίζουμε τι ακριβώς έχει συμβεί.
·         Αξιολογούμε την κατάσταση σύμφωνα με τις κλίμακες κρίσεων που γνωρίζουμε και σύμφωνα με το κοινωνικό περιβάλλον και την κοινή γνώμη.
·         Σχεδιάζουμε τις πρώτες μας κινήσεις ως εταιρία.

Σχετικά με τη διαδικασία που μας εστάλη για να ακολουθήσουμε, οι οδηγίες ανέφεραν πως αυτό που έπρεπε να κάνουμε ήταν να διαβάσουμε αρχικά προσεκτικά τα δεδομένα που έχουμε, να σχεδιάσουμε τις κινήσεις μας βάσει της θεωρίας που έχουμε μάθει, αλλά και όσων έχουμε συζητήσει στο μάθημα, να έρθουμε σε επαφή και επικοινωνία με τα μέλη των άλλων δύο ομάδων ( Υπουργείο Οικονομικών και δημοσιογράφοι) και να καταγράψουμε αναλυτικά τη διαδικασία και τα αποτελέσματα των επαφών μας. Επιπροσθέτως, έπρεπε να καταγράψουμε κάθε μας βήμα προκειμένου να το συμπεριλάβουμε στην παρουσίαση της εξέτασης. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, επρόκειτο να λάβουμε ένα τελευταίο χαρτί με την τελική κατάληξη της υπόθεσης και με βάση τα νέα δεδομένα θα προχωρούσαμε σε μια ζωντανή επαφή με τις άλλες δύο ομάδες (Υπουργείο Οικονομικών και δημοσιογράφοι).

Την Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012 και ώρα 14:51, λάβαμε τις καινούριες οδηγίες και την εξέλιξη της έκβασης του γεγονότος με την τροφική δηλητηρίαση. Σύμφωνα με την άσκηση, την Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012 και ώρα 15.00 λαμβάνουμε τηλεφώνημα από εκπρόσωπο του Υπουργείου Οικονομικών, που μας ενημερώνει ότι ένα ακόμα μέλος της αντιπροσωπείας, παραπονιέται για συμπτώματα στομαχικών διαταραχών, ναυτίες, εμετούς και πυρετό.
Σε αυστηρό ύφος, μας ζητά να επισπεύσουμε την έρευνα στο εστιατόριό μας και να τους προσκομίσουμε τα αποτελέσματα εντός 24 ωρών.
Επίσης, μας ενημερώνει ότι η ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών έχει θορυβηθεί και πιέζει για διαλεύκανση της κατάστασης άμεσα.
Λέει ότι πλήττεται το κύρος της χώρας μας στο εξωτερικό, η αντιπροσωπεία δεν μπορεί να κάνει τη δουλειά της.
Δέχονται πολλά τηλεφωνήματα από ΜΜΕ.
Σ’ αυτό το σημείο της άσκησης οφείλουμε να ενημερώσουμε άμεσα το Υπουργείο για τα δεδομένα μας.
·         Οι έλεγχοι που έχουμε διεξαγάγει ως τώρα δεν έχουν δείξει πρόβλημα ούτε στα τρόφιμα ούτε στις διαδικασίες μας.
·         Το πρόβλημα δεν έχει προέλθει από το εστιατόριό μας.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, ετοιμάσαμε τα επιχειρήματά μας, ώστε να αποδειχτούμε αξιόπιστοι στην ελληνική κοινωνία και σχεδιάσαμε την επικοινωνία μας με το Υπουργείο. Σ’ αυτό το σημείο αποφασίσαμε αν θα συνεργαστούμε με το Υπουργείο ή όχι.  Ετοιμάσαμε επίσης, επικοινωνία με τα ΜΜΕ, που επεδίωξαν άμεση επαφή μαζί μας. Στοιχειοθετήσαμε τα επιχειρήματά μας, προβάλλοντας τους ελέγχους μας που δεν έχουν καταδείξει τίποτα. Και τέλος, βρισκόμασταν εν αναμονή των αποτελεσμάτων των ιατρικών εξετάσεων.

Την Πέμπτη 7 Ιουνίου 2012 δε λάβαμε κανένα δεδομένο σχετικά με την εξέλιξη της κρίσης.

Την Παρασκευή 8 Ιουνίου 2012 και ώρα 11:18, λάβαμε το τελευταίο mail με τα νέα και τελευταία δεδομένα πριν την ολοκλήρωση της άσκησης το Σάββατο 9 Ιουνίου 2012. Σύμφωνα με το τελευταίο μήνυμα, στη 13:00 ο κ. Ανδρέας Παπαντωνίου, ο υπεύθυνος Ελέγχου Ποιότητας του εστιατορίου μας στο ξενοδοχείο, μας ενημέρωσε για τα αποτελέσματα των ελέγχων στα προϊόντα. Διεξήχθησαν έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους (ΕΦΕΤ, Γενικό Χημείο του Κράτους) σε όλα τα τρόφιμα και δεν βρέθηκε παθογόνος οργανισμός.
Παράλληλα, όλο το προσωπικό ελέγχθηκε και δεν υποφέρει κανείς από στομαχικά προβλήματα ή άλλη ασθένεια.
Τα στοιχεία αυτά εστάλησαν αντίστοιχα και στο υπουργείο Οικονομικών.
Ανήσυχος, μας ενημέρωσε ότι η κίνηση του εστιατορίου μέσα στο ξενοδοχείο έχει μειωθεί αισθητά σήμερα, ενώ κυκλοφορούν διάφορες φήμες για το εστιατόριο.
Από το πρωί, γράφεται σε διάφορα blogs ότι το περιστατικό δεν ήταν τροφική δηλητηρίαση, αλλά απόπειρα τρομοκρατικής ενέργειας κατά της αποστολής του ΔΝΤ.

Λαμβάνοντας υπόψη την τελική έκβαση του γεγονότος, τα δεδομένα που εμείς διαθέτουμε προκειμένου να προχωρήσουμε στην εκ νέου αντιμετώπιση της κρίσης είναι τα εξής:

·         Έχουμε στα χέρια μας ένα ισχυρό όπλο, που είναι τα αποτελέσματα των αρμόδιων αρχών. Εμείς σαν εταιρία, γνωρίζουμε ότι το περιστατικό δε οφείλεται σε δική μας υπαιτιότητα, αλλά κάτι άλλο μπορεί να έχει συμβεί.
·         Γνωρίζουμε ότι ο επικεφαλής του ΔΝΤ είναι καλύτερα στην υγεία του.
·         Όσον αφορά στις φήμες, οι οποίες είναι λογικό να διασπείρονται αφού η χώρα βρίσκεται σε μια δύσκολη κατάσταση, προετοιμαζόμαστε να τις αντιμετωπίσουμε αν φτάσουν και σ’ εμάς από τα ΜΜΕ.

Το Σάββατο 9 Ιουνίου 2012 και ώρα 12:30, παρουσιαστήκαμε ως ομάδα Β στο στούντιο της Χιλλ. Αφού κάθε υποομάδα παρουσίασε την εργασία της και τη διαδικασία που ακολούθησε από την αρχή της άσκησης μέχρι και τη λήψη των τελευταίων δεδομένων, προχωρήσαμε στην ολοκλήρωση της άσκησης με μία ζωντανή επαφή ανάμεσα στις 3 υποομάδες με την παρουσία 3 δημοσιογράφων, 2 εκπροσώπων της εταιρίας FOOD CATERING και 2 εκπροσώπων του Υπουργείου Οικονομικών. Πραγματοποιήθηκε μια προσομοίωση ζωντανής εκπομπής όπου η εταιρία δεν έφερε καμία ευθύνη για το περιστατικό και φήμες για κίνδυνο τρομοκρατικής ενέργειας ελλόχευαν στο «τηλεοπτικό πλατό».

β) Προκλήσεις κατά τη διάρκεια διαχείρισης της κρίσης-διαδικασία αντιμετώπισης του προβλήματος και προσωπική εμπειρία

Έχοντας ως γνώμονα τα παραπάνω στοιχεία και δεδομένα που παραθέσαμε, εμείς ως εταιρία FOOD CATERING προχωρούσαμε μέρα με τη μέρα στην αντιμετώπιση του προβλήματος και τη διαχείριση της κρίσης που προέκυψε στους κόλπους της εταιρίας μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Αρχικά, ως εταιρία catering είχαμε συντάξει ένα issues matrix προβάλλοντας ως μεγαλύτερη απειλή και κίνδυνο την τροφική δηλητηρίαση κάποιου πελάτη μας μετά από επαφή με τα προϊόντα μας.



Την Τρίτη 5 Ιουνίου 2012 μετά το τηλεφώνημα που λάβαμε σχετικά με την αδιαθεσία του επικεφαλής της αντιπροσωπείας του ΔΝΤ, η πρώτη μας κίνηση ήταν να επικοινωνήσουμε με τα κεντρικά γραφεία της μητρικής εταιρίας στο Λονδίνο για να ρωτήσουμε αν υπάρχει κάποιο παρόμοιο κρούσμα σε κάποια από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες όπου δραστηριοποιείται η εταιρία μας. Έπειτα, ήρθαμε σε τηλεφωνική επαφή με τους ιθύνοντες των κεντρικών παραγωγικών ομάδων σε Γαλλία, Γερμανία και Ελβετία προκειμένου να πιστοποιήσουμε αν υπήρχε κάποιο πρόβλημα στις πρώτες ύλες των προϊόντων μας στην ελληνική εταιρία. Στηρίξαμε τα επιχειρήματά μας στο γεγονός πως τα προϊόντα μας είναι ασφαλή σύμφωνα με το πιστοποιητικό ποιότητας ISO και HACCP. Επιπλέον, παρουσιάσαμε και το δικό μας εσωτερικό σύστημα ελέγχου FoodNet, που επιβάλλει η μητρική εταιρία και το οποίο αφορά στην ασφάλεια και υγιεινή. Επομένως, μέχρι εκείνη τη στιγμή τα προϊόντα μας πιστοποιημένα βρίσκονταν σε άριστη κατάσταση και αναμέναμε τα αποτελέσματα των ερευνών μας μη γνωρίζοντας ακριβώς τι έχει συμβεί. Την ίδια μέρα εκπρόσωπος του Real fm προχωρά σε τηλεφωνική επικοινωνία μαζί μας και σας παραθέτουμε παρακάτω τη συνομιλία μας.







Την Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012, ενημερωνόμαστε από το Υπουργείο Οικονομικών πως και δεύτερο μέλος της αντιπροσωπείας του ΔΝΤ παρουσιάζει παρόμοια συμπτώματα. Αυτό που ήταν αδήριτη ανάγκη να κάνουμε ήταν να έρθουμε σε άμεση επαφή με το Υπουργείο Οικονομικών παρουσιάζοντας τους ελέγχους μας που έδειχναν την αρτιότητα των προϊόντων μας καθώς και να σχεδιάσουμε την επικοινωνία μας με τα ΜΜΕ που είχαν ήδη αρχίσει να πιέζουν το Υπουργείο Οικονομικών και να διασπείρουν φήμες.

Εντός 24 ωρών είχαμε αποστείλει δελτίο τύπου τόσο στο Υπουργείο Οικονομικών όσο και στα ΜΜΕ ενημερώνοντάς τους πως τα προϊόντα μας είναι ασφαλή, οι έρευνές μας δεν έχουν καταδείξει κανένα απολύτως πρόβλημα και πως την προκείμενη στιγμή βρισκόμασταν εν αναμονή των αποτελεσμάτων των ιατρικών εξετάσεων. Πριν την αποστολή του επίσημου δελτίου τύπου δεν προβήκαμε σε καμία δήλωση στα ΜΜΕ.



Την Πέμπτη 7 Ιουνίου 2012, έχοντας στα χέρια μας όλους τους ελέγχους και τις έρευνες που αποδεικνύουν το γεγονός πως τα προϊόντα είναι άρτια ήρθαμε σε επαφή με εκπρόσωπο του Real fm υποστηριζόμενοι πως περιμένουμε το αποτέλεσμα των ιατρικών εξετάσεων για να προχωρήσουμε σε εκτενέστερη συνέντευξη και ακριβή απάντηση.

Την Παρασκευή 8 Ιουνίου 2012, ύστερα από τις τελευταίες μας πληροφορίες πως στις εξετάσεις δε βρέθηκε κανένας παθογόνος μικροοργανισμός κι επομένως εμείς δε φέρουμε καμία ευθύνη όσον αφορά την ποιότητα των προϊόντων μας προβήκαμε σε συνεντεύξεις με ζωντανή σύνδεση στο SKAI, αποστείλαμε δελτίο τύπου στα ΜΜΕ και επίσημη επιστολή στο Υπουργείο Οικονομικών έχοντας στα χέρια μας τα τελευταία τεκταινόμενα. Απαντήσαμε επιπροσθέτως και σε εκπρόσωπο του Real fm.








Το Σάββατο 9 Ιουνίου 2012, παρουσιάσαμε τις παραπάνω ενέργειές μας ανταποκρινόμενοι στα δεδομένα και τις εξελίξεις της κρίσης που είχαμε να αντιμετωπίσουμε και στη συνέχεια προχωρήσαμε σ’ ένα debate προκειμένου η κρίση να ολοκληρωθεί.

Σύμφωνα με όσα διδαχθήκαμε στο μάθημα «Διαχείριση Κρίσεων», είναι επιτακτική ανάγκη για όλους τους οργανισμούς να επιδείξουν τη μέγιστη ευθύνη και να δεσμευτούν ως προς την ενσωμάτωση μεθόδων διαχείρισης κρίσεων σε όλες τις δραστηριότητές τους. Η κρίση σε έναν οργανισμό είναι ένα μεγάλο απρόβλεπτο γεγονός, που απειλεί να βλάψει έναν οργανισμό και τους παντός είδους εταίρους του.

 Μέσα από την άσκηση στην οποία υποβληθήκαμε, γνωρίσαμε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε μια κρίση, τη μέθοδο την οποία χρησιμοποιούμε και τα βήματα τα οποία ακολουθούμε. Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πραγματοποιήθηκε η άσκηση, όλα τα μέλη της ομάδας βρίσκονταν σε εγρήγορση και σε μια διαρκή αγωνία για την έκβαση του αποτελέσματος. Έπρεπε με τα δεδομένα που λαμβάναμε κάθε μέρα να σκεφτούμε τις ενέργειες που θα πραγματοποιούσαμε. Δηλαδή τις απαντήσεις-πληροφορίες που θα μεταφέραμε στα media, στο υπουργείο οικονομικών και στην κοινή γνώμη. Γνωρίζαμε ότι προτού μάθουμε με απόλυτη σιγουριά αν φταίγαμε ή όχι, δεν έπρεπε να προβούμε σε δηλώσεις, αλλά να κάνουμε γνωστό το γεγονός ότι πραγματοποιούνταν έρευνες για να δούμε τι μας οδήγησε σε αυτήν την κρίση.
Την τελευταία μέρα της άσκησης , έγινε ένα debate κατά το οποίο υπήρχαν δύο εκπρόσωποι από τη δική μας ομάδα, δηλαδή το catering, δύο από την ομάδα των δημοσιογράφων, δύο από το υπουργείο οικονομικών, καθώς και ένας συντονιστής της όλης συζήτησης. Στο debate υπήρξε διάλογος ανάμεσα σε όλα τα μέλη ώστε να μπορέσουν να καταλήξουν σε κάποια συμπεράσματα για την έκβαση της κρίσης. Οι εκπρόσωποι της κάθε ομάδας αντιμετώπισαν με σοβαρότητα το θέμα και προσπάθησαν να διαμορφώσουν την άποψή τους με επειχειρήματα. Θετικό ήταν το γεγονός ότι δεν υπήρξαν συγκρούσεις και μεγάλες διενέξεις όπως συμβαίνει συνήθως στα debates.

Μέσα από αυτήν την άσκηση, μάθαμε να διατηρούμε την ψυχραιμία μας, να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τις καταστάσεις με σύνεση και συνέπεια. Σίγουρα υπήρξε άγχος για να μπορέσουμε να κάνουμε σωστά την  εργασία που μας ανατέθηκε, αλλά προσπαθήσαμε να το κατευνάσουμε σε ένα σημείο. Παράλληλα, συνειδητοποιήσαμε σε ένα βαθμό τι πραγματικά γίνεται στις μεγάλες κρίσεις και το γολγοθά που περνούν όσοι εμπλέκονται σε αυτήν. Όλα τα μέλη της ομάδας, ανέπτυξαν μια πλευρά του εαυτού τους που δε γνώριζαν, κατάφεραν να δείξουν τον επαγγελματισμό που τους διακατέχει καθώς και τα προσόντα τους. Ουσιαστικά περάσαμε από το θεωρητικό κομμάτι της εργασίας στο πρακτικό, το οποίο ήταν η καταγραφή της συζήτησης μέσω κάμερας. Το πρακτικό κομμάτι μας βοήθησε πολύ καθώς όλοι μπήκαμε σε μια διαδικασία να πιστέψουμε πως η κρίση αυτή θα μπορούσε να είχε γίνει στην πραγματικότητα. Επομένως, έπρεπε να σκεφτούμε σοβαρά το τι θα πούμε και με ποιο τρόπο, καθώς και το πώς θα μπορέσουμε να στηρίξουμε τις θέσεις μας.

 Γενικότερα, η άσκηση αυτή είναι μια ευκαιρία να μπορέσουμε να δείξουμε τις ικανότητές μας και ο κόσμος να μπορέσει να δει τη δουλειά μας και να μας γνωρίσει. Το γεγονός επίσης ότι θα υπάρχει στα social media , που είναι φορέας σημαντικών πληροφοριών αλλά και πλέον το πιο διαδεδομένο μέσο, είναι ένα βήμα για την επαγγελματική μας σταδιοδρομία και μία εμπειρία που μπορούμε να προσθέσουμε στο βιογραφικό μας.

Ολοκληρώνοντας, θα μπορούσαμε να πούμε πως αυτή η διαδικασία και προσομοίωση της κρίσης που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε συνέβαλε στο να εντρυφήσουμε σ’ έναν καινούριο επαγγελματικό χώρο για εμάς. Η αλήθεια είναι πως στη διάρκεια της άσκησης το άγχος υπερείχε της απόλαυσης του παιχνιδιού της προσομοίωσης αλλά με το πέρας της εργασίας και την ολοκλήρωσή της, συνειδητοποιήσαμε πως ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία και πως μια παρόμοια επαγγελματική σταδιοδρομία δε φαντάζει ιδιαίτερα μακρινή και απλησίαστη.






No comments:

Post a Comment