Thursday, February 17, 2011

ΥΠΟΘΕΣΗ ΒΡ

OΜΑΔΑ: 4 CRISIS (ΧΑΛΕΠΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΣΤΡΑΤΗΣ ΦΩΤΙΟΣ, ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ ΑΛΕΞΙΑ, ΝΤΑΓΚΡΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ)


O Kόλπος του Μεξικού
Η καταστροφή που συντελείται αυτή τη στιγμή στον Κόλπο του Μεξικού μας διδάσκει (ή μας θυμίζει) με τον πιο σκληρό τρόπο κάποιες αλήθειες:

    * Η πετρελαιοκηλίδα απειλεί μερικά πολύ σημαντικά είδη που βρίσκονται υπό εξαφάνιση, όπως ο ερυθρός τόνος. Το είδος των καφέ πελεκάνων που επίσης ζει και αναπαράγεται στην περιοχή, μόλις το 2009 βγήκε από τη λίστα με τα απειλούμενα είδη, δυστυχώς όμως έχει πλέον μία νέα απειλή να αντιμετωπίσει.

    * Πέντε από τα εφτά είδη θαλάσσιας χελώνας παγκοσμίως ζουν και αναπαράγονται στον Κόλπο του Μεξικού. Θαλάσσια είδη, όπως καρχαρίες, φάλαινες και δελφίνια απειλούνται επίσης άμεσα από την πετρελαιοκηλίδα.

    * Το χρονικό σημείο της καταστροφής δε θα μπορούσε να είναι χειρότερο, καθώς έχει ξεκινήσει η περίοδος αναπαραγωγής και ωοτοκίας για εκατοντάδες είδη πουλιών, ψαριών και χελωνών. Εξίσου σημαντική απειλή αντιμετωπίζουν και εκατοντάδες είδη αποδημητικών πουλιών.

    * Η οικολογική καταστροφή συνεπάγεται απώλειες δισεκατομμυρίων δολαρίων για την τοπική κοινωνία και την οικονομία της περιοχής που συντηρείται από την αλιεία, τον τουρισμό και τον αθλητισμό.

    * Το κόστος περιορισμού της καταστροφής εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 3 δις $, ενώ είναι αποδεδειγμένο ότι η περιοχή θα χρειαστεί δεκαετίες για να αποκατασταθεί το πραγματικό κόστος σε βάθος χρόνου είναι ανυπολόγιστο.

* Η πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου, όπου συνέβη το ατύχημα, κατασκευάστηκε το 2001 και πληρούσε υπερσύγχρονες προδιαγραφές.

Μεγάλο το μερίδιο ευθύνης της BP
Η BP συνέχισε την άντληση πετρελαίου στην πλατφόρμα Deepwater Horizon στον κόλπο του Μεξικού αγνοώντας τα τεστ που έδειχναν διαρροή αερίου στα φρεάτια της εγκατάστασης, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal.

Το δημοσίευμα το οποίο φέρνει στο φως έγγραφα και καταθέσεις των υπευθύνων σε εκπροσώπους του Κογκρέσου αφήνει να εννοηθεί ότι το ατύχημα οφείλεται σε λάθη και παραλείψεις των υπευθύνων της εταιρείας, οι οποίοι είχαν σχετικές ενδείξεις μόλις δύο ημέρες πριν το ναυάγιο της πλατφόρμας.

Ειδικότερα, τα μέχρι στιγμής συμπεράσματα της έρευνας δείχνουν ότι κάποιες βαλβίδες ασφαλείας και ορισμένα σημαντικά φρεάτια διαφυγής δεν είχαν ασφαλιστεί σωστά με αποτέλεσμα να μην αντέξουν την πίεση που άσκησε η «φυσαλίδα μεθανίου» στην εγκατάσταση.

Σημειώνεται πως οι συνέπειες της οικολογικής καταστροφής είναι ανυπολόγιστες, ενώ μέχρις ώρας δεν έχει καταστεί δυνατή η διακοπή στη διαρροή πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού.

TO ATYXHMA
·         Ο Αμερικανός πρόεδρος Μπάρακ Ομπάμα κατά την ομιλία του στη Λουιζιάνα, χαρακτήρισε την πετρελαιοκηλίδα ως τη χειρότερη περιβαλλοντική καταστροφή που έχει σημειωθεί στο Κόλπο του Μεξικού.

·         Σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC, o Αμερικανός πρόεδρος δεσμεύθηκε ότι η κυβέρνηση θα λάβει τα απαραίτητα μέτρα για να καθαριστεί η πετρελαιοκηλίδα, τονίζοντας ότι η BP ευθύνεται και είναι υποχρεωμένη να καλύψει το κόστος της απορρύπανσης.

·         Η ΒΡ ισχυρίζεται ότι χρειάζεται τουλάχιστον μια εβδομάδα, για την εφαρμογή των προσωρινών μέτρων για το καθαρισμό της πετρελαιοκηλίδας.

·         Ο υπουργός Εσωτερικών Κεν Σάλαζαρ δήλωσε ότι θα χρειαστούν περίπου 3 μήνες για να περιοριστεί πλήρως η διαρροή πετρελαίου.

·         Ο κυβερνήτης της Λουιζιάνας Μπόμπυ Τζίνταλ, προειδοποίησε ότι η πετρελαιοκηλίδα απειλεί να καταστρέψει το θαλάσσιο οικοσύστημα της περιοχής και τις ακτές.

·         Η πετρελαιοκηλίδα βρίσκεται σε απόσταση 14 χιλιομέτρων από τις ακτές της νοτιοανατολικής Λουιζιάνας.

·         «Η ΒΡ είναι υπεύθυνη για την διαρροή πετρελαίου και θα πρέπει να πληρώσει» τόνισε χαρακτηριστικά ο Ομπάμα.

·         Ο διευθύνων σύμβουλος της BP Τόνι Χέιγουορντ, συμφώνησε με τον Αμερικανό πρόεδρο και δήλωσε ότι προτεραιότητα της εταιρείας είναι η απορρύπανση της περιοχής και ο περιορισμός της οικολογικής καταστροφής.

·         Σε κατάσταση έκτατης ανάγκης έχουν κηρυχθεί ο Μισισιπής, η Αλαμπάμα, η Λουιζιάνα και η Φλόριντα.


ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ

·         Περίπου 90 ημέρες θα διαρκέσει η όρυξη μιας ανακουφιστικής γεώτρησης προκειμένου να αχρηστευτεί η πετρελαιοπηγή στον Κόλπο του Μεξικού όπου σημειώθηκε έκρηξη, στις 22 Απριλίου, ενώ όπως τόνισε ο ναύαρχος Θαντ Άλεν «θα μας πάρει περίπου 90 ημέρες- αν είμαστε τυχεροί».

·         Η επιχείρηση αυτή, που θα γίνει σε βάθος 18.000 ποδών κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, είναι η μοναδική λύση για να μειωθεί η πίεση και να καλυφθεί η υπάρχουσα γεώτρηση, πρόσθεσε ο ναύαρχος.

·         Η πετρελαιοκηλίδα που σχηματίστηκε από έκρηξη σε εξέδρα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας BP απειλεί άμεσα τις ακτές της Λουϊζιάνας, ενώ υπολογίζεται ότι καθημερινά χύνονται στη θάλασσα περίπου 800.000 λίτρα πετρελαίου.

·         Για τις διεθνείς ασφαλιστικές εταιρείες, το κόστος της καταστροφής μπορεί να κυμανθεί από ένα έως 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια.

·         Η ασφαλιστική εταιρεία Partner Re των Βερμούδων εκτιμά ότι το ποσό ξεπερνά το ένα δισ. δολάρια, ενώ η αμερικανική Transatlantic Re εκτιμά ότι το κόστος φτάνει στα 1,5 δισ. δολάρια.

·         Ωστόσο, η εταιρεία που είναι πιο εκτεθειμένη, είναι η Jupiter, θυγατρική της BP. Όπως εξήγησε ένας εκπρόσωπος της πετρελαϊκής εταιρείας «εδώ και 15 χρόνια αυτασφαλιζόμαστε αναλαμβάνοντας το σύνολο των κινδύνων», μια τακτική που ακολουθούν πολλοί κολοσσοί οι οποίοι ιδρύουν δικές τους ασφαλιστικές εταιρείες.


ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΠΟ ΤΗΣ ΔΙΑΡΡΟΗΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ

·         Εμπόδια συναντά η  ΒΡ στην προσπάθεια της να περιορίσει τη διαρροή πετρελαίου, αφού απέτυχε το σχέδιο που είχαν οι μηχανικοί της εταιρείας, με τη χρήση ενός μεταλλικού κουτιού, το οποίο θα συγκέντρωνε προσωρινά το πετρέλαιο από το βυθό της θάλασσας.

·         Σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC οι μηχανικοί της BP χρησιμοποιώντας ρομποτικά σκάφη κατέβασαν στο βυθό της θάλασσας το μεταλλικό κουτί, για να μπορέσουν να διοχετεύσουν το πετρέλαιο που διαρρέει σε ένα τάνκερ.

·         Όταν τοποθετήθηκε το Σάββατο 8 Μαΐου το μεταλλικό κουτί, τότε στο εσωτερικό του συγκεντρώθηκε μεγάλη ποσότητα κρυσταλλοποιημένου αερίου, το οποίο θα μπορούσε να προκαλέσει μια νέα έκρηξη, επειδή είναι εύφλεκτο.

·         Η εταιρεία προχώρησε σε ανέλκυση του μεταλλικού κουτιού βάρους 100 τόνων και αναμένεται να λύσει σύντομα το πρόβλημα που παρουσιάστηκε.

·         Εν τω μεταξύ, καθημερινά χύνονται στη θάλασσα 800,000 λίτρα πετρελαίου στο Κόλπο του Μεξικού, από τότε που σημειώθηκε η έκρηξη στη πλωτή εξέδρα.

·         Σύφμωνα με τη ΒΡ, η έκρηξη στην εξέδρα άντλησης πετρελαίου προκλήθηκε από φυσαλίδα μεθανίουπου σχηματίστηκε στο βυθό και πέρασε στο κεντρικό αγωγό της γεώτρησης.

·         Ήδη στις ακτές ενός νησιού της Αλαμπάμα παρουσιάστηκαν οι πρώτες «μπάλες» πίσσας.

·         Τα δείγματα της πίσσας θα εξετασθούν, για να εξακριβωθεί αν προέρχονται από τη διαρροή πετρελαίου που έχει πλήξει τον Κόλπο.

·         Μέχρι στιγμής, ένα μέρος του πετρελαίου έφτασε στις ακτές των νησιών Chandeleur, όπου τα συνεργεία κατέβαλλαν προσπάθειες να περιορίσουν την καταστροφή με διάφορους τρόπους, όπως ψεκάζοντας με χημικά και βάζοντας «ελεγχόμενη φωτιά».

·         Τα εν λόγω νησιά είναι σημαντικό καταφύγιο άγριων ειδών.


ΤΟ ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΣΦΡΑΓΙΣΜΑ ΣΤΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΠΗΓΗ


·         Η ΒΡ με μια τελευταία ένεση τσιμέντου κατάφερε να σφραγίσει οριστικά το υποθαλάσσιο κοίτασμα πετρελαίου, που προκάλεσε την τεράστια περιβαλλοντική καταστροφή στον Κόλπο του Μεξικού, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδα «Το Βήμα».

·         Η αμερικανική κυβέρνηση, ανακοίνωσε χθες 19 Σεπτεμβρίου ότι οι δοκιμές της ΒΡ στο τσιμεντένιο σφράγισμα ολοκληρώθηκαν με επιτυχία.

·         Ο ναύαρχος Θαντ Αλεν, επικεφαλής της ομοσπονδιακής ομάδας που παρακολουθούσε την καταστροφή, δήλωσε ότι  «Αν και πρόκειται να ληφθούν πρόσθετα ρυθμιστικά μέτρα, μπορούμε τώρα να δηλώσουμε με βεβαιότητα ότι η πετρελαιοπηγή «Μακόντο» δεν απειλεί πλέον τον Κόλπο».

·         Από τις 15 Ιουλίου έχει σταματήσει η διαρροή πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού, μετά την τοποθέτηση ενός νέου καλύμματος στην κεφαλή της γεώτρησης.

·         Όμως οι γεωλόγοι της ΒΡ και της κυβέρνησης ανησυχούσαν  ότι το πετρέλαιο θα ασκούσε πίεση στα υπερκείμενα στρώματα εδάφους και θα έβρισκε άλλη διέξοδο.

·         Η οριστική λύση δόθηκε από τη γεώτρηση εκτόνωσης, η οποία συνάντησε το φρεάτιο της παλιάς γεώτρησης σχεδόν 4 χιλιόμετρα κάτω από τον πυθμένα του ωκεανού.

·         Η ΒΡ την Παρασκευή διοχέτευσε στη νέα γεώτρηση 74 τόνους τσιμέντου που έκλεισαν για πάντα το παλιό φρεάτιο.

·         Οι δοκιμές στο τσιμεντένιο σφράγισμα, το οποίο διαπιστώθηκε ότι αντέχει βάρος τουλάχιστον 680 κιλών και πιέσεις τουλάχιστον 80 κιλών ανά τετραγωνικό εκατοστό, ολοκληρώθηκαν τα ξημερώματα της Κυριακής.



ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗ BP

·         Αστρονομικό είναι το κόστος της πρωτοφανούς περιβαλλοντικής καταστροφής στον Κόλπο του Μεξικού για τη βρετανική πετρελαϊκή εταιρεία BP.

·         Η ΒΡ εκτιμά πως το κόστος από την καταστροφή της θαλάσσιας πλατφόρμας εξόρυξης πετρελαίου Deepwater Horizon, θα φτάσει τα 40 δις., εξαιτίας επιπλέον προβλέψεων ύψους 7,7 δις. δολαρίων.

·         Το ποσό θα επιβαρύνει τα αποτελέσματα γ’ τριμήνου της εταιρείας και αποδίδεται στις καθυστερήσεις στο σφράγισμα της διαρροής, καθώς και στα υψηλότερα του αναμενομένου έξοδα καθαρισμού και νομικές αμοιβές.

·         Μέχρι στιγμής, ο πετρελαϊκός κολοσσός έχει καταβάλλει 11,6 δις. δολάρια, αλλά εκκρεμούν επιπλέον έξοδα καθαρισμού, αποζημιώσεις πληγέντων, αλλά και ένα πρόστιμο πολλών δισεκατομμυρίων που επέβαλε η αμερικανική κυβέρνηση.

·         Αξίζει να σημειωθεί πως πριν το ατύχημα η ΒΡ κατέγραφε εντυπωσιακά λειτουργικά κέρδη, ενώ η μετοχή της έχει απωλέσει περίπου το 30% της αξίας της τους τελευταίους μήνες.

Την πετρελαιοκηλίδα που προκάλεσε στον Κόλπο του Μεξικού ή τη δημοσιογραφική καταιγίδα που δημιουργήθηκε η ΒΡ δεν ήταν έτοιμη να τα αντιμετωπίσει αποτελεσματικά. Αυτά εξομολογήθηκε ο πρώην γενικός διευθυντής του πετρελαϊκού κολοσσού, Τόνι Χάιγουαρντ. Λίγο, μάλιστα, έλειψε να καταβαραθρωθεί οικονομικά, αφού η αρνητική εικόνα που είχε δημιουργηθεί προκάλεσε το κλείσιμο των αγορών έναντί της.
Αυτά επεσήμανε στη συνέντευξη που παραχώρησε ο κύριος Χάιγουαρντ στο BBC, εξηγώντας ότι «τα σχέδια άμεσης ανάγκης» που είχε εκπονήσει η εταιρεία ήταν ατελή και ανεπαρκή και έτσι το μόνο που μπορούσε να κάνει ήταν να επιλύει τα προβλήματα που αντιμετώπιζε κάθε ημέρα. Η έκρηξη της 20ής Απριλίου στην πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της ΒΡ στον Κόλπο του Μεξικού είχε αποτέλεσμα τον θάνατο έντεκα εργατών και τη δημιουργία της μεγαλύτερης πετρελαιοκηλίδας στην αμερικανική ιστορία. Ομως, κ. Χάιγουαρντ επισημαίνει ότι, πέρα από τα προβλήματα που αντιμετώπισε η εταιρεία όσον αφορά τη σφράγιση του κοιτάσματος, δεν μπόρεσε να διαχειριστεί ικανοποιητικά το ανηλεές κυνήγι από τα ΜΜΕ. Μάλιστα, ακόμα και σήμερα, τρεις μήνες μετά την αποχώρησή του από την εταιρεία, νιώθει θυμό για τους δημοσιογράφους, επειδή οι επιθέσεις τους ήταν προσωπικές.
Ο Χάιγουαρντ, επίσης, εξομολογείται ότι η εταιρεία, κατά τη διάρκεια της μεγάλης κρίσης, δεν μπορούσε να δανειστεί ούτε ένα σεντ από τους διεθνείς επενδυτές.
Τέλος, το πρώην στέλεχος της ΒΡ υπερασπίστηκε την απόφασή του να λάβει μέρος σε ιστιοπλοϊκούς αγώνες εν μέσω της κρίσης λέγοντας ότι δεν είχε δει τον γιο του για τρεις μήνες και ότι δεν έλειψε από τον συντονισμό των επιχειρήσεων για περισσότερο από έξι ώρες.
Ακομή, η πετρελαική εταιρεία ΒΡ, κατέβαλε την πρώτη δόση στο λογαριασμό που έχει δημιουργηθεί για τις αποζημιώσεις των θυμάτων, που επλήγησαν από την πετρελαιοκηλίδα στον Κόλπο του Μεξικού. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία», η κατάθεση της εταιρείας ανέρχεται σε 3 δις δολάρια, ενώ το συνολικό ποσό που θα καταβάλει έχει ορισθεί στα 20 δις δολάρια. Η Citigroup Inc θα είναι η εγγυήτρια για την καταβολή των χρημάτων στον ειδικό λογαριασμό. Το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης νωρίτερα είχε ανακοινώσει ότι ολοκληρώθηκαν οι διαπραγματεύσεις σχετικά με τον ειδικό λογαριασμό των 20 δις δολαρίων και η ΒΡ πραγματοποίησε την πρώτη καταβολή της. Η πετρελαική εταιρεία έχει δεχτεί έντονες επικρίσεις για ολιγωρία στην κατάθεση των χρημάτων.Συγκεκριμένα, ο δικηγόρος Κένεθ Φάινμπεργκ, ο οποίος έχει αναλάβει τη διαχείριση του λογαριασμού εξέφρασε την ανησυχία του για την καθυστέρηση των χρημάτων από την πετρελαική εταιρεία.«Ναι, η BP κωλυσιεργεί. Αμφιβάλλω ότι το κάνει για οικονομικούς λόγους. Δεν είναι αυτό. Απλά δεν νομίζω ότι γνωρίζουν τις απαντήσεις στις ερωτήσεις των εναγόντων», είχε δηλώσει στους δημοσιογράφους.

EYΘΥΝΕΣ

·         Έκθεση της επιτροπής του Λευκού Οίκου για την πετρελαιοκηλίδα στον Κόλπο του Μεξικού, καταλογίζει ευθύνες που έγινε σε τρεις μεγάλες πετρελαικές εταιρείες, σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC.
·         Στην έκθεση αναφέρεται ότι έγιναν σοβαρά λάθη και παραλήψεις σε θέματα ασφαλείας , τα οποία οδήγησαν στη τεράστια περιβαλλοντική καταστροφή στον Κόλπο του Μεξικού.
·         Οι τρεις εταιρείες είναι η BP, η Transocean και η Halliburton.
·         «Δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη ασφαλείας στην πετρελαιοπηγή», δήλωσε ο Bill Reilly από την Επιτροπή του Λευκού Οίκου.
·         Από την έκρηξη που σημειώθηκε στην πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου Deepwater Horizon, έχασαν τη ζωή τους 11 εργάτες και διέρρευσαν 4,9 εκατομμύρια βαρέλια στη θάλασσα.
·         Ήταν η χειρότερη περιβαλλοντική καταστροφή στην ιστορία των ΗΠΑ.
·         Η Επιτροπή που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του Αμερικανού προέδρου Μπάρακ Ομπάμα, ανέφερε ότι οι δύο εταιρείες η ΒΡ και η Halliburton, γνώριζαν πριν την έκρηξη ότι το τσιμέντο μέσα στο πηγάδι ήταν ασταθές, αφού είχαν στα χέρια τους τα αποτελέσματα των ελέγχων που είχαν γίνει.
·         Συνεχίζοντας, η Επιτροπή υποστηρίζει ότι το ελαττωματικό τσιμέντο ίσως συνέβαλε στην έκρηξη που σημειώθηκε τον Απρίλιο.
·         Οι αναφορές της Επιτροπής έρχονται μια ημέρα μετά από τις δηλώσεις του Fred Bartlit, επικεφαλής της Εθνικής Επιτροπής για τα αίτια της καταστροφής στον Κόλπο, οποίος τόνισε ότι «δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να αποδεικνύει ότι η ΒΡ θυσίασε την ασφάλεια έναντι του κέρδους».


BP: Διαχείριση Φήμης στο internet εν μέσω απειλών


Πολιτικές διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο ακολουθεί η BP για να διορθώσει την εικόνα της στο κοινό του internet.

Αγοράζοντας λέξεις-κλειδιά που την αφορούν μέσω του Google (π.χ ρύπανση, κόλπος του Μεξικού, διαρροή πετρελαίου κλπ) η βρετανική εταιρεία επιτυγχάνει την εμφάνιση «φιλικών» άρθρων στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Ο Tony Odone, εκπρόσωπος τύπου της εταιρείας, δήλωσε στο ABC News πως η εταιρεία «αγόρασε λέξεις-κλειδιά σε μηχανές αναζήτησης όπως το Google, προκειμένου να διευκολύνουμε την ενημέρωση του κοινού για τις προσπάθειες που καταβάλλουμε στον Κόλπο του Μεξικού καθώς και την εξεύρεση χρήσιμων συνδέσμων για την υποβολή ερωτήσεων, την αναφορά ρύπανσης παραλιών και την υποβολή αιτήσεων για εθελοντική εργασία”.

Πρόκειται για μια ακόμη προσπάθεια της εταιρείας να «σουλουπώσει» τη δημόσια εικόνα της, μετά τη χρήση διαλυτικών που καθιστούσαν την πετρελαιοκηλίδα «αόρατη» στις τηλεοπτικές κάμερες και το στήσιμο συνεργείων καθαρισμών «μαϊμού».

Απειλές

Εντωμεταξύ, απειλητικά τηλεφωνήματα δέχεται η οικογένεια του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας Tony Hayward.
Ο  Tony Hayward θεωρείται ένας από τους πιο μισητούς ανθρώπους στον κόσμο αυτή τη στιγμή.
Παράλληλα, ο Μπάρακ Ομπάμα πιέζει τη BP να εξοφλήσει τις υποχρεώσεις τόσο προς το αμερικανικό Δημόσιο όσο και προς ιδιώτες που δικαιούνται αποζημιώσεων λόγω της οικολογικής καταστροφής.
Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΗ ΤΗΣ ΖΗΜΙΑΣ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ...

Απελπιστική είναι η κατάσταση στον Κόλπο του Μεξικού καθώς η οικολογική καταστροφή είναι τεράστια, ενώ οι προσπάθειες περιορισμού της διαρροής δεν έχουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Πιο συγκεκριμένα σε δηλώσεις του ο επικεφαλής της Ακτοφυλακής, Thad Allen, προειδοποίησε ότι η απορρύπανση και ο καθαρισμός των υγρότοπων και των οικοτόπων από το πετρέλαιο «ενδέχεται να πάρει χρόνια».

Εκτός αυτού, επισήμανε ότι η BP οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες της και να αποζημιώσει τους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις που επλήγησαν από την πετρελαιοκηλίδα.

Σε ό,τι αφορά τις επιχειρήσεις της BP για τον περιορισμό της περιβαλλοντικής ζημιάς, εκτιμάται ότι τις τελευταίες ημέρες συλλέγονται περίπου 11.000 βαρέλια πετρελαίου μέσω του μηχανισμού απορρόφησης που εγκαταστάθηκε στο σημείο της διαρροής.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους, ο Αμερικανός πρόεδρος Μπάρακ Ομπάμα επανέλαβε τη δέσμευσή του για απορρύπανση και αποκατάσταση, ενώ διαβεβαίωσε τους Αμερικανούς ότι «θα ξεπεράσουν την κρίση παρά την οικονομική ζημιά».

Ο Αμερικανός πρόεδρος δέχεται οξεία κριτική για τον τρόπο που χειρίζεται την καταστροφή στον Κόλπο του Μεξικού και δεν είναι λίγοι εκείνοι που τον κατηγορούν ότι δεν έδειξε αποφασιστικότητα σχετικά με το θέμα.

Ωστόσο ο Ομπάμα αρνείται τις κατηγορίες περί λανθασμένων χειρισμών ενώ, όπως δήλωσε, συμβουλεύεται πολύ συχνά ειδικούς για το θέμα της πετρελαιοκηλίδας ώστε να ξέρει ποιοί είναι υπεύθυνοι και ποιούς θα πρέπει να κυνηγήσει.

«Δεν κάθομαι να μιλήσω με ειδικούς σαν να βρίσκομαι σε εκπαιδευτικό σεμινάριο. Μιλώ με αυτούς τους ανθρώπους γιατί πιθανότατα έχουν τις καλύτερες απαντήσεις σχετικά με το θέμα, οπότε θα με βοηθήσουν να μάθω ποιούς θα πρέπει να κυνηγήσω», τόνισε χαρακτηριστικά ο Αμερικανός πρόεδρος.

ΣΟΚ! Η BP ΓΝΩΡΙΖΕ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΤΙΠΟΤΑ; ΑΝ ΝΑΙ ΓΙΑΤΙ;

Νέες αποκαλύψεις βγήκαν στο φώς της δημοσιότητας για την εταιρεία ΒΡ, η οποία φαίνεται ότι είχε ενημερωθεί από μηχανικό της, ότι υπήρχε σοβαρή βλάβη στον μηχανισμό πρόληψης εκρήξεων, αλλά δεν προχώρησε στην επισκευή του.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Έθνος», μηχανικός της εταιρείας αποκάλυψε στο BBC, ότι είχε εντοπίσει σοβαρό ελάττωμα στο εξάρτημα του μηχανισμού ασφαλείας της εγκατάστασης «λίγες εβδομάδες πριν από την έκρηξη».

Το εξάρτημα αυτό -μια γιγάντια βαλβίδα- χρησιμεύει για να κλείσει το φρέαρ άντλησης πετρελαίου σε περίπτωση ατυχήματος.

Όπως αποκαλύπτει ο μηχανικός, ο οποίος επέζησε της έκρηξης στην πλατφόρμα, τόσο οι υπεύθυνοι της ΒΡ όσο και της ιδιοκτήτριας εταιρείας της εξέδρας Transocean, είχαν ενημερωθεί για τη βλάβη αλλά δεν προχώρησαν στην επισκευή της βαλβίδας.

Η επιδιόρθωση της βλάβης θα απαιτούσε τη διακοπή της παραγωγής, σε μια στιγμή που η εξαγωγή πετρελαίου κόστιζε ημερησίως 500,000 δολάρια.

«Είδαμε μια βλάβη στο σύστημα και ενημερώσαμε την εταιρεία, έχουν μια αίθουσα ελέγχου από την οποία μπορούν να κλείσουν το σύστημα και να ανοίξουν ένα άλλο, ώστε να μην υπάρχει διακοπή της παραγωγής», δήλωσε στην εκπομπή Panorama του BBC, ο εργαζόμενος Τάιρον Μπέντον.

Δριμύ κατηγορώ εξαπέλυσε εναντίον της ΒΡ, ο Δημοκρατικός βουλευτής Εντ Μάρκεϊ φέρνοντας στο φως εσωτερικό έγγραφο της εταιρείας, στο οποίο αναφέρεται ότι το χειρότερο σενάριο κάνει λόγο για διαρροή 100.000 βαρελιών την ημέρα.

Πρόκειται για τη χειρότερη περιβαλλοντική καταστροφή στην ιστορία των ΗΠΑ, ξεπερνώντας ακόμα και το ατύχημα του Exxon Valdez στην Αλάσκα το 1989.


ΧΡΗΣΙΜΑ LINKS
http://www.econews.gr/
http://www.huffingtonpost.com/2010/04/30/louisiana-oil-spill-2010_n_558287.html#s172644&title=Gulf_Oil_Spill
http://www.nola.com/news/gulf-oil-spill/
http://planetgreen.discovery.com/tech-transport/gulfofmexico-oilspill-whatwhenwhere-whatyoucando.html
http://idisaster.wordpress.com/2010/12/03/can-social-media-aid-oil-spill-mental-health-recovery/

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΟΚ
http://egialos.blogspot.com/2010/09/bp.html

ΧΡΗΣΙΜΑ ΒΙΝΤΕΟ
http://www.youtube.com/watch?v=ZJN339gIaGk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=2AAa0gd7ClM
http://www.youtube.com/watch?v=40kYQd7ybRA

No comments:

Post a Comment