Tuesday, February 15, 2011

ΥΠΟΘΕΤΙΚΟ CASE STUDY ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΕΜΠΟΡΙΟ

TEΣΣΕΡΑ ΤΥΡΙΑ-
ΓΟΥΡΝΑ ΜΑΡΙΑ-ΑΛΙΚΗ
ΣΕΡΕΜΕΤΗ- ΒΟΥΤΣΙΝΟΥ ΙΩΑΝΝΑ
ΙΩΑΝΝΟΥ ΣΟΦΟΚΛΗΣ
ΨΗΛΟΓΙΑΝΝΗ ΗΒΗ


1. Ποιες αποφάσεις για συνεργασία θα παίρνατε εάν ανήκατε σε κάθε έναν από τους παραπάνω οργανισμούς και γιατί;
Σήμερα περισσότεροι από 1 εκατομμύριο μικροί παραγωγοί σε περισσότερες από 50 αναπτυσσόμενες χώρες συμμετέχουν στην Παγκόσμια Οργάνωση για το Δίκαιο Εμπόριο. Οι δύο οργανισμοί Monde Égal και Black Desire προτού προχωρήσουν σε συνεργασία οφείλουν να πάρουν ορισμένες αποφάσεις και να δεσμευθούν για τη τήρηση αυτών αφού και οι δύο θα κερδίσουν μια σειρά πλεονεκτημάτων μέσα από αυτή τη συμφωνία.
Όσο αφορά τη Monde Égal, οφείλει να πείσει τη Black Desire για την αλλαγή της πολιτικής της προκειμένου να υπάρξει διαφάνεια και σεβασμός που αναζητά μεγαλύτερη δικαιοσύνη στο Διεθνές Εμπόριο και να διασφαλιστούν τα παρακάτω δικαιώματα που αποτελούν πρωταρχικό ρόλο στη πολιτική του Δίκαιου Εμπορίου :
• Σταθερή και υψηλότερη ανταμοιβή των αγροτών
• Καλύτερες συνθήκες εργασίας και ζωής
• Κατάργηση διακρίσεων και ισότητα δύο φύλων
• Καταπολέμηση παιδικής εργασίας
Είναι σημαντικό να διασφαλιστούν τα παραπάνω αφού στο παρελθόν η Βlack Desire είχε κατηγορηθεί πως χρησιμοποιούσε προϊόντα που προέρχονταν από εργάτες που εργάζονταν κάτω από άθλιες συνθήκες. Η τήρηση των παραπάνω θα αποτελέσει σταθμό εμπιστοσύνης στη Monde Égal προκειμένου να χορηγήσει τη πιστοποίηση των προϊόντων του παραπάνω οργανισμού. Με αυτό τον τρόπο η εταιρεία θα διαφημίσει τα προϊόντα της έμμεσα αφού θα κατέχουν πλέον όχι μόνο τη πιστοποίηση του Δίκαιου Εμπορίου αλλά και τη καλή φήμη που αυτό της παρέχει.
Από την πλευρά της Monde Égal, δεδομένου πως μόνο 3 στους 10 Έλληνες γνωρίζουν για το Δίκαιο Εμπόριο και τις δράσεις του, η συνεργασία με μία από τις πιο αναγνωρισμένες εταιρείες και μέσω αυτής η προβολή και των υπολοίπων προϊόντων θα δώσει τη δυνατότητα στο αγοραστικό κοινό να ενημερωθεί για το Δίκαιο Εμπόριο.

2. Τι ‘κερδίζει’ και τι ‘χάνει’ ο κάθε οργανισμός με μία μελλοντική συνεργασία;
Η συνεργασία μεταξύ 2 εταιριών με τόσο διαφορετικούς κώδικες δεοντολογίας είναι πάντα ένα αντικείμενο σοβαρού και δύσκολου debate για τα στελέχη των εταιρειών. Φυσικά το βάρος πέφτει στην “Monde Égal” η οποία έχει αναλάβει ηθικό ρόλο και προσπαθεί να επιβιώσει μέσα στον ανήθικο και αισχροκερδή κύκλο των πολυεθνικών. Ο σημερινός καταναλωτής δεν είναι πλέον ένα πιόνι των διαφημιστικών όπως παλιότερα και σίγουρα δεν πηγαίνει όπου τον πάει ο άνεμος. Βλέπουμε ότι η ραγδαία ανάπτυξη της επικοινωνίας και ειδικότερα μέσω του διαδικτύου φέρνει στην φόρα τα άπλυτα των εταιρειών και έχει κάνει τον παλιό καλό καταναλωτή πιο καχύποπτο και πιο απαιτητικό. Είμαι σχεδόν σίγουρος πως στο άμεσο μέλλον η κοινωνική εταιρική ευθύνη θα είναι αποτελεί εταιρικό και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην κατάκτηση μεριδίου αγοράς.
Black desire
Πλεονεκτήματα
Σε περίπτωση συνεργασίας της ‘black desire’ με την “Monde Égal” η πρώτη έχει μια πολύ καλή ευκαιρία να φτιάξει και να διορθώσει το κοινωνικό της προφίλ. Το ‘όνομα’ και η φήμη που έχει η “Monde Égal” στους επαγγελματικούς αλλά και κοινωνικούς κύκλους ανεβάζει της πιθανότητες της black desire να δείξει και να πείσει το αγοραστικό κοινό αλλά και τον τύπο πως τα παλιά σκάνδαλα στα οποία εμπλεκόταν ήταν απλά μελανά σημεία στην ιστορία της και πως προτίθεται να τα διορθώσει. Σε μια τέτοια περίπτωση μια προώθηση της συνεργασίας μέσω μια διαφημιστικής ‘Fair trade’ καμπάνιας θα μπορούσε να αποφέρει τρομερή αύξηση στην δημοτικότητα της εταιρείας μιας και ο σύγχρονος πολιτισμός κατηγορείτε για βραχέα μνήμη και ολίγοι θα θυμούνταν τα σκάνδαλα.
Η επιτυχία αυτής της προσπάθειας θα σήμαινε και αύξηση των μετοχών της στο χρηματιστήριο. Συνοπτικά λοιπόν η black desire θα εισχωρούσε ακόμη πιο βαθιά στην Ελληνική αγορά και αυτή την φορά θα είχε την ευκαιρία να βάλει και πιο υγιείς βάσεις.

Μειονεκτήματα
Φυσικά ‘ουδέν κακό αμιγές καλού και ουδέν καλό αμιγές κακού’. Η παλιά πολιτική της εταιρείας όπως η δημιουργία και συμμετοχή σε καρτέλ για να ανεβάσουν τις τιμές , και η εκμετάλλευση των εργατών της με πενιχρούς μισθούς σε εξευτελιστικές συνθήκες απέφεραν σε αυτή περισσότερα χρήματα στην τσέπη. Σε περίπτωση μια τέτοιας συνεργασίας είμαι σίγουρος πως η “Monde Égal” θα θέση κάποιους όρους στην εταιρεία. Δεν θα ρισκάρει ποτέ το καλό της όνομα αν ξέρει πως υπάρχει περίπτωση για μελλοντικό whistleblowing και ξέσπασμα σκανδάλου μιας και αυτό θα σημαίνει κλείσιμο του οργανισμού. Τα golden boys της εταιρείας λοιπόν πρέπει να είναι διατεθειμένα να παίρνουν μικρότερα χριστουγεννιάτικα μπόνους από τώρα και στο εξής.
Το δίλημμα στην εταιρεία βρίσκεται ακριβώς εδώ.. μια συνεργασία με την Monde θα σημαίνει μεγάλη αύξηση στα έξοδα στους μισθούς των υπαλλήλων της (ασφαλίσεις , 13ους κτλ) κάτι που συνεπάγετε με αύξηση του κόστους παραγωγής των προϊόντων της. Η αύξηση του κόστους παραγωγής τους φέρνει μπροστά στο δίλημμα, αυξάνουμε ή όχι της τιμές του προϊόντος μας στην αγορά εν μέσω κρίσης?, προσωπικά για μένα ένα τέτοιο βήμα σε μια τέτοια περίοδο θα ήταν το μεγαλύτερο λάθος καθώς το value for money παίζει ίσως το μεγαλύτερο ρόλο στην απόφαση του καταναλωτή.
Αποτέλεσμα αυτών λοιπόν είναι ο πέλεκυς να πέσει βαρύς στα κεφάλια και στα πορτοφόλια των μεγάλο-στελεχών που θα έχουν να επιλέξουν μεταξύ της μακροβιότητας της εταιρείας αλλάζοντας τον μέχρι σήμερα τρόπο λειτουργίας τους και μεταξύ του εφήμερου κέρδους και της εκμετάλλευσης μέχρι το επόμενο μεγάλο σκάνδαλο.

“Monde Égal”
Πλεονεκτήματα
Όπως αναφέρεται και στο case που μας δόθηκε για τον οργανισμό είναι κομβικό σημείο η άμεση επέκταση στην αγορά για την εκπλήρωση του μόνου στόχου τους που είναι η εξάλειψη της φτώχειας. Το μόνο ίσως θετικό που θα προέκυπτε από μία τέτοια συνεργασία για τον οργανισμό είναι ακριβώς αυτό. Το μερίδιο αγοράς που κατέχει η black desire σημαίνει σχεδόν ταυτόχρονη επέκταση των προϊόντων της σε όλη την Ελλάδα και συνεπώς μεγαλύτερα κέρδη. Το γεγονός ότι τα προϊόντα της αυτή την στιγμή δεν βρίσκονται σε όλα τα καταστήματα, είναι σχεδόν δυσεύρετα, αποτελεί το μεγαλύτερο τους μειονέκτημα. Η σύγχρονοι ρυθμοί ζωής δεν δίνουν την δυνατότητα στον καταναλωτή να ψάξει και να χαραμίσει χρόνο να βρει που πωλούνται για να τα αγοράσει ακόμη και αν πραγματικά το θέλει. Αν βρεθούν στο δρόμο του καλώς, τον δρόμο αυτό λοιπόν δυστυχώς τον κατέχει η black desire και λέω δυστυχώς γιατί το δίλημμα είναι πασιφανές. Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα?
Εκτός από αυτό η χρηματική δυνατότητα για διαφήμιση που έχει η black desire θα ανέβαζε τον δείκτη αναγνωσιμότητας του fair trade στο ελληνικό κοινό που οι στατιστικές το δείχνουν πολύ χαμηλό. Η αύξηση αυτού του δείκτη θα έφερνε στον οργανισμό πολύ περισσότερα κέρδη για την εκπλήρωση του κυρίως στόχου τους αλλά και ταυτόχρονα θα καλλιεργούσε στον Έλληνα καταναλωτή την σημασία της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης οδηγώντας έτσι ακόμη περισσότερες εταιρείες στο μονοπάτι αυτό.
Μειονεκτήματα
Είναι σημαντικό να καταλάβουμε πως η “Monde Égal” σε περίπτωση που η black desire υποπέσει σε σκάνδαλο έχει κλείσει. Το διακύβευμα σε αυτό το βήμα είναι τεράστιο. Όλη η προσπάθεια που έχει γίνει όλα αυτά τα χρόνια για να κατακτήσει αυτά που έχει κατακτήσει μπορούν να χαθούν σε μία νύκτα. Ένας Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός έχει ως προϊόν του την καλή φήμη, αν το χάσει αυτό έχει χάσει τα πάντα. Η συνεργασία αυτή θα ρίξει τους δείκτες εμπιστοσύνης του κοινού προς τον οργανισμό σε αρκετά μεγάλο βαθμό. Αν χειριστεί λάθος επικοινωνιακά το βάρος δεν θα πέσει στην ήδη στιγματισμένη black desire αλλά θα πλακώσει τον ‘Monde Egal’. Μια διάσκεψη τύπου που θα εξηγεί με διαφάνεια το υπόβαθρό και τους όρους που τέθηκαν μεταξύ των εταιρειών για την συνεργασία αποτελεί ίσως το μόνο αποκούμπι που θα έχει ο οργανισμός σε περίπτωση σκανδάλου για να γλιτώσει με τις λιγότερες δυνατές ζημιές.
Η εταιρεία πρέπει να αναλογιστεί το μέγεθος του ρίσκου που παίρνει και να ζυγίσει την απόφασή της. Η black desire μπορεί να τη βάλει σε όλα τα καταστήματα κοντά στον αγοραστή, αλλά μπορεί και να την διώξει ακόμα πιο μακριά από αυτόν. Είναι διατεθειμένη να μπει ‘all in’ σε μία παρτίδα?

3. Ποιες εναλλακτικές επιλογές υπάρχουν και ποιες άλλες κινήσεις θα μπορούσαν να κάνουν οι δύο οργανισμοί πριν αναζητήσουν συνεργασία μεταξύ τους;
Η έννοια του ηθικού εμπορίου, του αλληλέγγυου και δίκαιου είναι συνυφασμένη με το προϊόν στο οποίο γίνεται το εμπόριο. Είναι συνυφασμένη με την απόδοση της αξίας και μέσω της αξίας της αλληλέγγυας στήριξης στο προϊόν και στον παραγωγό. Είναι συνυφασμένη με μια ιδιαίτερη αναγνώριση δικαιωμάτων στον καταναλωτή. Είναι επίσης συνυφασμένη με μια ιδιαίτερη στάση, με έναν ιδιαίτερο αυτοπροσδιορισμό από πλευράς του εμπορικού παράγοντα και της εμπορικής διαδικασίας όπου ο εμπορικός παράγων περιορίζεται του κέρδους παρουσιάζει μείζονα πληροφόρηση για το προϊόν με διαφάνεια και αξιοπιστία και υποστηρίζει κοινωνικά τόσο τον παραγωγό, το προϊόν και την διαδικασία της παραγωγής του προϊόντος όσο και τον καταναλωτή σε σχέση με έναν κύκλο αλληλεγγύης παραγωγού και χρήστη.
Το ηθικό, αλληλέγγυο και δίκαιο εμπόριο μπορεί να έχει πολλές διαβαθμίσεις και εξειδικεύσεις. Υπό μερικές όψεις μπορεί να αποτελεί μέρος της κοινωνικής επιχειρηματικότητας και κοινωνικής οικονομίας και απαιτεί επίσης ένα ιδιαίτερο θεσμικό καθεστώς που διευρύνει τα κοινωνικά όρια της αγοράς και δικαιώνει κοινωνικά το εμπόριο, την παραγωγή και τον καταναλωτή. Είναι μια αποσύνδεση της αξίας από τους κανόνες του ανταγωνισμού μεταξύ παραγωγού και καταναλωτή. Είναι μια αποσύνδεση της αξίας από την κερδοφορία και την μη αποδιδόμενη συγκεντρωμένη υπεραξία. Είναι μια αποσύνδεση του οικονομικού κύκλου του προϊόντος, των υπηρεσιών και των αγαθών μέσα από τον κοινωνικό απολογισμό, την κοινωνική λογοδοσία και σχέση από την αγοραία αποξένωση.
Το ηθικό αλληλέγγυο και δίκαιο εμπόριο είναι μια περιορισμένης εμβέλειας (αλλά ελπίζουμε διευρυνόμενης) απάντηση στο παγκοσμιοποιημένο αλλά εξαγριωμένο από την λογική του ανταγωνισμού και του υπερβολικού κέρδους εμπόριο. Στοχεύει σε μια μετουσίωση της οικονομικής πράξης σε κοινωνική και ηθική πράξη.
Στην περίπτωση που έχουμε να αντιμετωπίσουμε υπάρχουν δύο εταιρείες εμπορίου. Η πρώτη έχει στραφεί εξ’ ολοκλήρου σε ένα δίκαιο και αλληλέγγυο εμπόριο ενώ η δεύτερη δεν συμμερίζεται μια τέτοια εμπορική προϋπόθεση και «αρκείται» σε ανήθικες πράξεις και εκμετάλλευση των πηγών όπως κατηγορήθηκε.
Ωστόσο, η μόνη αποτελεσματική λύση για την εταιρεία Monde Egal φαντάζει μια ένωση με την Black Desire. Μια τέτοια κίνηση θα ήταν ιδιαίτερα καταστροφική για το ποιόν της εταιρείας αφού σταδιακά θα χανόταν η κοινωνική ευαισθησία που έχει ως οργανισμός. Για να αποφευχθεί λοιπόν μια τέτοια συνεργασία θα ήταν απαραίτητο η κάθε μία να διορθώσει το πρόβλημά της με τις δικές της δυνάμεις. Πιο συγκεκριμένα, η Monde Egal επιθυμεί μεγαλύτερη προώθηση των προϊόντων της ενώ η Black Desire ένα πιο υπεύθυνο προφίλ ως εταιρεία υπό την αιγίδα ενός Δίκαιου εμπορίου.
Η Monde Egal, λοιπόν, χρειάζεται τακτικές μάρκετινγκ για την τόνωση των πωλήσεών της. Ωστόσο, ο μη κερδοσκοπικός χαρακτήρας της επηρεάζει σημαντικά τις πρακτικές που πρέπει να ακολουθήσει αφού τα χρήματα ουσιαστικά μετατρέπονται σε βοήθεια για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής στις υπό ανάπτυξη χώρες.
Κάτι τέτοιο, όμως, δεν σημαίνει ότι αποτελεί και αδιέξοδο! Η εταιρεία μπορεί να προωθηθεί μέσω του Internet. Το Δίκαιο Εμπόριο δεν έχει διαδοθεί τόσο στον κόσμο και υπάρχει μια μεγάλη μερίδα αγοραστικού κοινού που δεν έχει γνώση των προϊόντων της εταιρείας και τους σκοπούς της πίσω από αυτά. Οι καμπάνιες, λοιπόν,μέσω διαδικτύου θα καταστούν ιδιαίτερα κατατοπιστικές για όποιον αναζητήσει σχετικό υλικό ή προβληματιστεί με το όνομα μιας πρωτάκουστης εταιρείας προϊόντων που χρησιμοποιείται σε κάθε σπίτι.
Κατά κύριο λόγο, οι χρήστες του διαδικτύου είναι έφηβοι και νέοι άνθρωποι με όρεξη για δουλειά και βοήθεια. Με τον κατάλληλο συντονισμό μέσω των ηλεκτρονικών σελίδων η Monde Egal μπορεί να πετύχει την ευαισθητοποίηση του κοινού για τους στόχους και τον σκοπό της εταιρείας. Παράλληλα, η ευαισθητοποίηση αυτή μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε εθελοντισμό. Νέοι και νέες με κοινωνική ευαισθησία να μπορούν να δώσουν βοήθεια στον κόσμο για να γνωρίσει αυτά τα προϊόντα, να γνωρίσει το μεγάλο και δύσκολο στόχο που έχει αναλάβει αυτή η εταιρεία.
Όσον αφορά την Black Desire, πρόκειται για μία εταιρεία που στοχεύει ολοκληρωτικά στο κέρδος. Η εταιρεία «βαδίζει» στην αγορά χωρίς κοινωνική ευαισθησία και για να καλύψει τα σκάνδαλα για τα οποία έχει κατηγορηθεί θέλει να τοποθετήσει μια «ταμπέλα» Δίκαιου Εμπορίου, που πίσω της δεν θα υπάρχει τίποτα να την υποστηρίζει. Αυτά τα σκάνδαλα που δημιουργήθηκαν ζημιώνουν την εταιρεία από κάθε άποψη αφού έχει αρνητικό αντίκτυπο και στις πωλήσεις των προϊόντων της αλλά και στο προφίλ της εταιρείας.
Οι κινήσεις της Βlack Desire, πέρα από τη συνεργασία της με την Monde Egal, είναι ιδιαίτερα δύσκολες και προϋποθέτουν ριζική αλλαγή στη σύσταση της εταιρείας δύο δρόμοι που πρόκειται να ακολουθήσει η Black Desire είναι δυσδιάστατοι. Αρχικά, η γραμμή της διοίκησης πρέπει να κατευθυνθεί προς ένα πιο ηθικό εμπόριο μέσα από αλληλέγγυες συναλλαγές. Έτσι, το αγοραστικό κοινό που απωθούνταν από την ανήθικη στάση της εταιρείας θα αναθεωρήσει για την εταιρεία. Κάτι τέτοιο, ωστόσο, δεν είναι καθόλου εύκολο, ειδικά για μία εταιρεία που έχει κερδοσκοπικές διαθέσεις και είναι εξαιρετικά δύσκολο να στραφεί σε συναλλαγές που δεν αποφέρουν όσα κέρδη αποκόμιζε μέχρι στιγμής. Κατά αυτόν τον τρόπο όμως το κοινό που είχε κατακρίνει την εταιρεία στο παρελθόν θα μπορούσε να επανέλθει δείχνοντας πλέον την απαραίτητη εμπιστοσύνη στην εταιρεία.
Τέλος, η εταιρεία θα είχε την επιλογή να μην αναφέρεται σε καμία περίπτωση ότι τηρεί τους νόμους του Δίκαιου Εμπορίου, αφού κάτι τέτοιο θεωρείται αναληθές. Έτσι, αφού η εταιρεία δεν θα σχετίζεται πια με ηθικό και αλληλέγγυο εμπόριο θα στοχεύσει σε διαφορετικό αγοραστικό κοινό που κατά πάσα πιθανότητα μπορεί να είναι μικρότερο απ’όσο πριν αλλά δεν θα ενδιαφέρεται για τον τρόπο παραγωγής ή την φιλανθρωπική προέκταση των αγορών τους.

4. Τι στάση θεωρείτε ότι θα κρατήσουν οι καταναλωτές απέναντι στους δύο οργανισμούς σε περίπτωση εκπλήρωσης της συνεργασίας;

Είναι γεγονός ότι πολύ συχνά, το Δίκαιο Εμπόριο γίνεται αντικείμενο καταχρήσεων. Πιο συγκεκριμένα, όταν μεγάλες εταιρείες όπως η Monde Égal, έχουν την πολυτέλεια να πωλούν το δίκαιο εμπόριο καφέ ή σοκολάτας, με τέτοιο τρόπο ώστε να φαίνεται ότι υπάρχουν οικονομικά οφέλη για κάποιες υπανάπτυκτες χώρες, οι καταναλωτές ευαισθητοποιούνται και αγοράζουν το προϊόν, νοιώθοντας έτσι ότι συμβάλλουν στην προσπάθεια ενίσχυσης αυτών των χωρών. Το δίκαιο εμπόριο συμβάλει στην ενίσχυση των γεωργών και των γεωργικών εργατών, για να ξεφύγουν από τη φτώχεια, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα και τα μέσα, να ανταγωνιστούν την παγκόσμια αγορά των γεωργικών προϊόντων. Ωστόσο, πολλοί καταναλωτές συχνά δικαίως εξοργίζονται όταν βλέπουν ότι οι εργαζόμενοι εταιρειών δίκαιου εμπορίου ,εργάζονται συχνά κάτω από άσχημες συνθήκες και πληρώνονται πολύ χαμηλά συγκριτικά με τα κέρδη της εταιρείας.
Σε ενδεχόμενη συνεργασία της Monde Égal με την Black Desire, οι συνειδητοποιημένοι καταναλωτές θα είναι διστακτικοί αρχικά στην αγορά των εν λόγω προϊόντων, καθότι η δεύτερη, έχει κατηγορηθεί στο παρελθόν για συμμετοχή στη δημιουργία καρτέλ μαζί με άλλες μεγάλες εταιρείες, στοχεύοντας στην αύξηση της τιμής, ενώ έχουν αποκαλυφθεί και οι άσχημες συνθήκες εργασίας των εργατών, καθώς και οι πενιχρή αμοιβή τους. Δεδομένου ότι μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών θεωρεί πολύ σημαντικό τα τρόφιμά να μην παράγονται κάτω από ανήθικες συνθήκες, η Monde Égal, της οποίας το όνομα έχει συνδυαστεί με την φιλανθρωπία, οφείλει να δώσει τις κατάλληλες πιστοποιήσεις, όχι μόνο για τον τρόπο και τις συνθήκες παραγωγής των προϊόντων καφέ και σοκολάτας, αλλά και για τις συνθήκες εργασίας και τους μισθούς των γεωργών πρώτων υλών, αλλά και των εργατών. Το καταναλωτικό κοινό εξάλλου επιβραβεύει τις ηθικές εταιρείες με την αγοραστική του δύναμη. Σημαντικό ρόλο σε αυτό θα παίξει και η σωστή διαφήμιση, ώστε οι καταναλωτές να ενημερωθούν για την συνεργασία των δυο εταιρειών, αλλά και για την βοήθεια που προσφέρεται σε άλλες χώρες, από το ποσοστό των κερδών.
Η Monde Égal θα προσφέρει την αξιοπιστία της στην Black Desire, ενώ η τελευταία την αναγνωσιμότητα της στην πρώτη. Παρόλα αυτά, οι καταναλωτές οφείλουν σε ενδεχόμενη παραβίαση των συμφωνηθέντων όρων συνεργασίας των δυο εταιρειών, να αντιδράσουν μποϋκοτάροντας τα προϊόντα τους, καταδικάζοντας συγχρόνως την τυχόν ανήθικη συμπεριφορά των εργοδοτών προς του εργαζομένους τους.

No comments:

Post a Comment