Friday, January 22, 2010

ΑΝΑΛΥΣΗ CASE - WEB SOLUTION



WEB SOLUTION

Η εταιρεία μας, Web Solution, είναι μια εταιρεία κερδοφόρα στον τομέα των νέων τεχνολογιών και επιτυχημένη στον επιχειρηματικό κλάδο. Η επιτυχία μας, οφείλεται στις αξίες μας, στην συστηματική μας έρευνα, στην καινοτομία των προϊόντων μας – αφού θέλουμε με αυτά να αναπτυχθεί η χώρα μας-, καθώς επίσης και στο υψηλό επίπεδο του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρίας.

Όραμά μας, είναι τα προϊόντα μας να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη της χώρας αλλά και στην προσωπική ανάπτυξη των πολιτών. Σημαντικότερη μας αξία είναι η αντιμετώπιση των εργαζομένων μας ως ΑΝΘΡΩΠΟΙ. Σεβόμαστε τις ικανότητες και τις γνώσεις τους και δεν ξεχνάμε πως όλοι οι άνθρωποι είμαστε ίσοι. Όσον αφορά το εργατικό δυναμικό της εταιρείας μας, επιδιώκουμε τη συμμετοχή της γυναίκας στις υψηλές θέσεις. Φροντίζουμε στην εκπαίδευση των εργαζομένων μας, καθώς επίσης έχουμε εφαρμόσει το πρόγραμμα, «Work-Life-Balance», δείχνοντας μ’ αυτόν τον τρόπο, ότι σεβόμαστε τους εργαζομένους μας. Φροντίζουμε τα προϊόντα μας, να έχουν υψηλή ποιότητα και υπεροχή.

Όσον αφορά τώρα την ηγεσία της εταιρείας μας, να αναφέρουμε πως είναι σε θέση να αποδεχτεί οποιαδήποτε ευθύνη προκύψει και δεσμεύεται για την ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού, ούτως ώστε να επιτυγχάνουν τους στόχους τους.

Μότο μας, «You can make money without evil».

Παρόλα αυτά, πρόσφατα έχει παρουσιαστεί ένα πρόβλημα στην εταιρεία μας και κάποια διλλήματα μέσα στον εργασιακό χώρο. Χρέος μας να τα επιλύσουμε με το καλύτερο δυνατό τρόπο.


ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ - ΔΙΛΛΗΜΑΤΑ
WEB SOLUTION

Στην εταιρεία μας, λοιπόν, Web Solutions δημιουργείται ένα πρόβλημα το οποίο σχετίζεται με μία από τις εργαζόμενες. Υπάρχει λοιπόν μια εργαζόμενη Α, η οποία είναι εξαιρετικά δυναμική και ικανή στην δουλειά της και η οποία έγινε πρόσφατα μητέρα. Αυτό το γεγονός οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι ώρες εργασίας που προσφέρει η εργαζόμενη Α θα μειωθούν. Όμως η εταιρική κουλτούρα δέχεται διότι συνδυάζει προσωπικές αξίες με αυτές της Web Solutions. Το πρόβλημα προκύπτει ουσιαστικά το τελευταίο τρίμηνο κατά το οποίο η εταιρεία έχει μειώσει σημαντικά τις πωλήσεις της. Έτσι, οι εργαζόμενοι εντείνουν τις προσπάθειες τους και χρειάζονται περισσότερες ώρες εργασίας. Αμέσως γεννιέται η αμφιβολία σε όλους για την αποδοτικότητα της εργαζόμενης Α την δύσκολη αυτή περίοδο.
Την ίδια περίοδο στην εταιρεία έχει προσληφθεί ο εργαζόμενος Χ, ο οποίος ασκεί άσχημη κριτική για την εργαζόμενη Α και υπονομεύει τον διευθυντή, που έχει προταθεί να αναλάβει την διοίκηση της εταιρείας. Τον κατηγορεί για έλλειψη αποφασιστικότητας στην κρίσιμη αυτή περίοδο για την εταιρεία. Από την πλευρά του ο υποψήφιος διευθυντής πιστεύει πως πρέπει να ακολουθήσει την εταιρική κουλτούρα της εταιρείας και να σεβαστεί την εργαζόμενη Α αλλά και να της συμπαρασταθεί. Στο μεταξύ όμως ο εργαζόμενος Χ που έχει έρθει από μια εταιρεία με πολύ διαφορετική εταιρική κουλτούρα συνεχίζει να υποσκάπτει τον και να κινεί τους εργαζόμενους εναντίον του.
Έτσι προκύπτει το μεγάλο δίλλημα αν πρέπει να μείνει η εργαζόμενη Α στην εταιρεία ή αν πρέπει να απολυθεί. Στην πρώτη επιλογή, δηλαδή στην παραμονή της εργαζομένης στην εταιρία αρχικά στηρίζεται η κουλτούρα που επικρατεί ως τώρα στην εταιρεία και κατοχυρώνεται η καλή φήμη της. Όμως κινδυνεύει να χάσει την προαγωγή λόγω υπονόμευσής του από τον Χ, για ανικανότητα εύρεσης μιας λύσης.
Τέλος, προκαλείται δυσαρέσκεια στους εργαζομένους, λόγω φόρτου εργασίας.
Από την άλλη πλευρά αν απολυθεί η εργαζόμενη Α τότε θα καταργούταν η εταιρική κουλτούρα της Web Solutions που έχει ως πρωταρχικό παράγοντα τους εργαζομένους. Επίσης αν η εργαζόμενη Α απολυθεί θα σωθεί η εταιρεία από την κρίση που έχει επέλθει, αφού ουσιαστικά η εργαζόμενη δεν προσφέρει όσα έχει ανάγκη η εταιρία αυτό το διάστημα

Το βασικό δίλημμα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε ως Ν σχετίζεται με τις αξίες και την πολιτική της Web Solution και με τις προσπάθειες να προχωρήσει η εταιρεία, σημειώνοντας και πάλι ανοδική πορεία στις πωλήσεις της. Συγκεκριμένα ως Ν όπου σε ένα μήνα επρόκειτο να αναλάβουμε καθήκοντα Γενικού Διευθυντή είμαστε αντιμέτωποι με τα εξής διλήμματα:

1. Από την μια πλευρά οι εργαζόμενοι, οι συνάδελφοι μας δυσφορούν για την μειωμένη συμμετοχή της Α και μας πιέζουν να ζητήσουμε από την Α να επιστρέψει πίσω στα πλήρη καθήκοντά της και να παραιτηθεί από το δικαίωμα του «work-life balance», προκειμένου να εντείνει και εκείνη όπως όλοι τις προσπάθειές τους για να αποχωρήσει η εταιρεία από την τωρινή κάμψη στις πωλήσεις. Από την άλλη πλευρά όμως, το «work-life balance» είναι ένα πρόγραμμα το οποίο συγκαταλέγεται στις αξίες και στην πολιτική της Web Solution, όπου με βάση αυτές τις αξίες η εταιρεία έχει στηρίξει όλα αυτά τα χρόνια την επιτυχία της.

2. Αν δεν ζητήσουμε από την Α να αναλάβει τα πλήρη καθήκοντά της, τότε θα χάσουμε την εμπιστοσύνη, την αποδοχή και τον σεβασμό των συναδέλφων μας, θα δημιουργηθεί ένα εχθρικό κλίμα στην εταιρεία. Από την άλλη πλευρά, αν κάνουμε αυτό που ζητάνε οι υπόλοιποι συνάδελφοι μας τότε ενεργούμε αντίθετα με τις αξίες και την πολιτική της εταιρείας, με αποτέλεσμα η Α και η κάθε Α να αισθανθεί αδικημένη, δυσαρεστημένη και να υπάρξει μια ενδεχόμενη παραίτηση της, κάτι που αυτή την στιγμή δεν μας συμφέρει αφού θα πρέπει άμεσα να επαναφέρουμε τις υψηλές πωλήσεις στην αγορά και μια πιθανή αποχώρηση ίσως και να φανεί μοιραία για το μέλλον της εταιρείας. Εξάλλου η Α παρόλο του προγράμματος «work-life balance» καταβάλει φιλότιμες προσπάθειες και ενδιαφέρεται για τα τρέχοντα ζητήματα της εταιρείας.

3. Από την μια πλευρά αν δεν επιλύσουμε άμεσα τα προβλήματα της εταιρείας, αν δεν ζητήσουμε από την Α να απαλλαχτεί από το «work-life balance», τότε ενδεχομένως να χάσουμε την θέση του Γενικού Διευθυντή καθώς ο Χ στην προσπάθεια του να πάρει την θέση μας δείχνει αποτελεσματικότερος και επιθετικότερος λέγοντας ή να επανέλθει σε πλήρες και αυξημένο ωράριο ή να απολυθεί.

4. Ακόμα, αν εξακολουθήσουμε να δείχνουμε την ίδια επιείκεια στην Α, δηλαδή ακόμα και τώρα που η εταιρεία βρίσκεται σε δύσκολη θέση εμείς εξακολουθούμε να παρέχουμε στην Α το δικαίωμα του «work-life balance», με την σκέψη να τηρήσουμε τις αξίες και την έως τώρα πολιτική της Web Solution, τότε ενδεχομένως να μην καταφέρουμε να ανακάμψουμε από την κρίση, να μην μπορέσουμε να φέρουμε ανοδική πορεία στις πωλήσεις και αυτό να συνοδευτεί με πιθανές απολύσεις των εργαζομένων.
Αυτό λοιπόν, που θα κάναμε στη θέση του Ν. θα ήταν η παραμονή στις αξίες και κουλτούρα της εταιρίας, με διάφορες συσκέψεις θα ενημερώναμε τους εργαζομένους για την θέση στην οποία βρισκόμαστε, ώστε να βρεθεί από κοινού μια λύση. Έτσι θα εξασφαλίζαμε το ομαδικό πνεύμα και την αλληλεγγύη μέσα στην εταιρεία.
Η πρόταση μας σχετικά με την Α. θα ήταν η παραμονή για το προβλεπόμενο τρίμηνο στο πρόγραμμα work – life balance, ενώ θα της προτείναμε λιγότερο ευέλικτο πρόγραμμα για το σπίτι και περισσότερη ενεργή συμμετοχή.

Όσον αφορά τον Χ., θα τον σεβόμασταν τις αξίες και τον τρόπο εργασίας του, αλλά ταυτόχρονα θα προσπαθούσαμε να τον ενσωματώσουμε στις αρχές της εταιρίας, ώστε να είναι σύμφωνος με το μότο μας «You can make money without doing evil». Η πρόταση για την επίτευξη στόχων μας θα είχε να κάνει με τον δυναμισμό και την αλληλεγγύη των εργαζομένων, δίνοντας κίνητρα για επιτυχές αποτελέσματα. Τέλος, θα επιλέγαμε με μια κίνηση μάρκετινγκ να δώσουμε κίνητρα και στους πελάτες μας, συνεργαζόμενοι με «Το χαμόγελο του παιδιού», όπου ένα μικρό ποσό των αγορών των πελατών θα πηγαίνει στην οργάνωση.

Το μότο μας σε αυτή την κίνηση θα ήταν: οι αξίες της εταιρίας μας οδηγούν στην βοήθεια του κόσμου, κάνε κάτι κι εσύ για αυτές τις ευπαθείς ομάδες – βοήθησε ένα παιδάκι..


Ζαφείρη Μαρία
Μωραιτη Γιώτα
Σελιμά Πένυ
Σταυρνίδου Κούλλα

No comments:

Post a Comment