Friday, January 22, 2010

Η ΔΟΥΚΙΣΣΑ- THE DUCHESS




ΥΠΟΘΕΣΗ
H υπόθεση εκτιλίσσεται στο Άλθορπ το 1774. Η ταινία είναι βασισμένη στη βιογραφία της Δούκισσας, όπως αυτή αναφέρεται στο ομότιτλο βιβλίο της Amanda Forman, ενώ πρόκειται για αληθινή ιστορία εποχής. Σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Saul Dibb. Οι χαρακτήρες των ηρώων είναι διαφορετικοί για αυτό και η υπόθεση εκτυλίσσεται με πολλές συγκρούσεις.




Πρωταγωνιστές
  • Η Τζορτζένα, είναι μια ενθουσιώδης νεαρή, που αφήνεται στον έρωτα, αγαπά τα παιδιά και την οικογένεια. Δε διστάζει να ζήσει τον παράνομο ερωτά της, μετά από την απάτη του συζύγου της, ενώ επιλέγει τα παιδιά της πάνω από την προσωπική ευτυχία.


  • Η Λαίδη Σπένσερ, κοιτάζει το συμφέρον της, δωροδοκείται για να εξασφαλίσει το μέλλον της κόρης της και το δικό της.


  • Ο Δούκας του Ντέβονσαϊρ είναι σκληρός, αδίστακτος και φέρεται άσχημα στη Δούκισσα. Το μόνο που θέλει είναι να αποκτήσει διάδοχο χωρίς να ασχολείται με τις επιθυμίες της γυναίκας του.


  • Η Μπές Φόστερ, είναι μια αδίστακτη γυναίκα, που μπαίνει στη ζωή του Δούκα κι της Δούκισσας. Δε διστάζει να γίνει ερωμένη του Δούκα για να πάρει πίσω τα παιδιά της από τον πρώην άντρα της. Ωστόσο, στη Δούκισσα συμπεριφέρεται με ιδιαίτερα φιλικές διαθέσεις, στηρίζοντάς την τις δύσκολες στιγμές.


  • Ο Τσαρλς Γκρεί, είναι ένας νεαρός με πολιτικές βλέψεις για το μέλλον του και με πολλές διακρίσεις στον τομέα του. Είναι έτοιμος να κάνει τα πάντα για τον έρωτά του με την Τζορτζένα, αλλά στο τέλος υποχωρεί σεβόμενος τις αποφάσεις της.
    Βρισκόμαστε, λοιπόν, στον 18ο αιώνα, σε μια εποχή στην οποία οι γυναίκες είναι δούλες, πλήρως υποταγμένες στο σύζυγο τους.
Διλήμματα Πρωταγωνίστριας

Η πρωταγωνίστρια με τον άντρα της έχει τυπικές σχέσεις, κάνουν έρωτα μόνο και μόνο για να αποκτήσει εκείνος διάδοχο. Η Δούκισσα ανέχεται όλα του τα καπρίτσια. Αναγκάζεται να συγκατοικήσει με την ερωμένη του συζύγου της, που τυγχάνει να είναι και η καλύτερη της φίλη. Παρόλο που εκείνη αποδέχεται κάθε κίνηση του Δούκα, του συζύγου της, την στιγμή που εκείνη ζητάει κάτι από εκείνον, αυτός της το αρνείται και την τιμωρεί σκληρά. Με βάση όμως τις συνθήκες της εποχής, πρέπει εκείνη να κάνει ότι θέλει εκείνος, ο άντρας της διότι είναι γυναίκα και πρέπει να υποτάσσεται στο σύζυγο της. Έτσι, σκύβει το κεφάλι και υπακούει.
Όταν της δίνεται η ευκαιρία να αισθανθεί για πρώτη φορά αληθινά αισθήματα, να αγαπήσει και να αγαπηθεί πραγματικά από τον Γκρέις, βρίσκεται σ’ ένα σταυροδρόμι, σ’ ένα δίλημμα Ο άντρας της, της λέει πως πρέπει να εγκαταλείψει τον εραστή της, τον Γκρέις, παρόλο που τον αγαπάει και την αγαπάει πραγματικά και να συνεχίσει να αποδέχεται τις επιλογές και αποφάσεις του. Διαφορετικά αν δεν υπακούσει σ’ αυτό, θα της απαγορεύσει να ξαναδεί τα παιδιά της. Έτσι, το δίλημμα στο οποίο βρίσκεται η Δούκισσα είναι ότι θα πρέπει να επιλέξει ανάμεσα στην προσωπική της ευτυχία και στον καθήκον ως σύζυγος του ισχυρότερου Δούκα και ως μητέρα υπομένοντας όποια και αν είναι η επιλογή της και τις συνέπειες.
Έτσι, η Δούκισσα αποφασίζει να αφήσει πίσω της, την προσωπική της ευτυχία και να αφοσιωθεί στα παιδιά της. Όπως χαρακτηριστικά λέει και εκείνη σε μια σκηνή στο σύζυγο της «Η ζωή μου για τη δική τους».
Οι συνθήκες εκείνης της εποχής ήταν τέτοιες που δεν είχες πολλά περιθώρια επιλογής. Οι γυναίκες ήταν πλήρως υποταγμένες στους συζύγους τους. Η προσωπική τους ευτυχία ερχόταν σε δεύτερη μοίρα. Θεωρούμε ότι η απόφαση που έλαβε η πρωταγωνίστρια ήταν η πιο λογική, ποια μάνα θα εγκατέλειπε τα παιδιά της; Θυσίασε την προσωπική της ζωή για τα ίδια της τα παιδιά. Αφού, οι επιλογές της εποχής εκείνης ήταν περιορισμένες ή αυτό ή αυτό, πιστεύουμε ότι εκείνη έπραξε όπως θα έπραττε κάθε γυναίκα, μητέρα που αγαπάει, λατρεύει τα παιδιά της. Θυσιάζω την προσωπική μου ευτυχία, ελευθερία για τα ίδια μου τα παιδιά. Τέλος, η πρωταγωνίστρια, η Δούκισσα δεν θα μπορούσε να εγκαταλείψει τα παιδιά της, προκειμένου να ζήσει το μεγάλο της έρωτα.
Η πρωταγωνίστρια, λοιπόν, βρίσκεται σε ένα σημαντικό δίλλημα, η απόφαση του οποίου θα καθορίσει την ζωή της . Έχει να επιλέξει ανάμεσα στον εραστή της και έρωτα της ζωής της και στα παιδιά της που έχει αποκτήσει με τον άντρα της. Πρέπει εδώ να αναφέρουμε ‘ότι τον άντρα της δεν τον αγαπά διότι ο ίδιος της συμπεριφέρεται άσχημα. Η εποχή στην οποία αναφέρεται το έργο δεν αφήνει περιθώρια για συνδυασμό των ¨θέλω¨ και των ¨πρέπει¨ παρά μόνο προσκολλάται σε στερεότυπα που υποβαθμίζουν και πολλές φορές θίγουν την αξιοπρέπεια των γυναικών.
Από τη στιγμή λοιπόν που η πρωταγωνίστρια θα επιλέξει να φύγει από το σπίτι της και να εγκαταλείψει ουσιαστικά την συζυγική της εστία, δεν έχει το δικαίωμα να δει ποτέ ξανά τα παιδιά της. Αυτό το γεγονός κάνει την απόφασή της πολύ δύσκολη. Καθώς όπως κάθε μάνα θέλει να βρίσκεται κοντά στα παιδιά της όποιο και να είναι το κόστος. Και στην συγκεκριμένη περίπτωση, αν μείνει με τα παιδιά της το κόστος θα είναι αφενός να χάσει τον έρωτα της ζωής της και αφετέρου να συνεχίσει να υπομένει τις προσβολές του συζύγου της .
Η πρωταγωνίστρια λοιπόν αποφάσισε να μείνει με τα παιδιά της , θυσιάζοντας την προσωπική της ευτυχία. Με βάση λοιπόν αυτούς τους άτυπους κανόνες που επικρατούσαν στην ανδροκρατούμενη εκείνη εποχή, αν ήμαστε στη θέση της θα ακολουθούσαμε την απόφασή της. Κι αυτό διότι σαφέστατα το μητρικό ένστικτο και η μητρική αγάπη υπερνικά όλους τους πειρασμούς, ακόμη κι αν πρόκειται για την προσωπική ευτυχία της μητέρας



Η σύγχρονη Τζορτζένα


Μελετώντας αυτή την ταινία, συνειδητοποιήσαμε πως οι άνθρωποι σήμερα, ταλανίζονται με τα ίδια προβλήματα και τα ίδια διλλήματα που απασχολούσαν τους ανθρώπους της τότε εποχής. Πιο συγκεκριμένα είδαμε στην ταινία , να παρουσιάζονται προβλήματα που υπάρχουν σε μια οικογένεια.. Σύζυγοι να απατούν τις συζύγους τους η και το αντίθετο. Το αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης, είναι να δημιουργούνται σκάνδαλα μέσα στην κοινωνία των ατόμων. Οι γυναίκες της υψηλής κοινωνίας, ένιωθαν μόνες τους και μίζερες, μέσα στο ίδιο τους το σπίτι. Προσπαθούσαν να βρουν διεξόδους για να ξεφύγουν από την μοναξιά και την δυστυχία τους. Παρατηρήσαμε σε πολλές σκηνές, πως η πρωταγωνίστριά μας, η Τζορτζένα, ξεχνούσε την μοναξιά της, παίζοντας τζόγο και φαινόταν πως το απολάμβανε. Φυσικά, άλλοτε κέρδιζε και άλλοτε έχανε. Αυτό είχε ως συνέπεια να επιφέρει μεγάλα έξοδα στον δούκα σύζυγό της. Αυτό το γεγονός συμβαίνει και στις μέρες μας. Πολλοί άνθρωποι εθίζονται στο τζόγο και στα χαρτοπαίγνια και προσπαθούν να ξεφύγουν από την ρουτίνα της ζωής τους ή και ακόμη για να νιώσουν πως στη ζωή τους, υπάρχει κάτι ενδιαφέρον. Όπως προαναφέραμε, η Τζορτζένα, είχε να αντιμετωπίσει, ένα αρκετά δύσκολο δίλλημα. Εάν θα άφηνε το Δούκα, τα παιδιά της τη δόξα και τις ανέσεις της, για τον εραστή της. Η ίδια, ορθά αποφάσισε να επιστρέψει στη συζυγικής της ζωή και ο μόνος λόγος, ήταν τα παιδιά της. Στη σύγχρονη εποχή, δεν θα συνέβαινε κάτι παρόμοιο. Υπάρχουν διάφορες νομοθεσίες του κράτους και οργανώσεις που αφορούν την προστασία της οικογένειας οι οποίες είναι υπεύθυνες για τα ατομικά δικαιώματα των ανθρώπων. Η γυναίκα σήμερα, ως πιο απελευθερωμένη και ανεξάρτητη , σε σύγκριση με την γυναίκα της τότε εποχής, εάν βρισκόταν σε παρόμοιο δίλλημα με αυτό της Τζορτζένας θα ζητούσε διαζύγιο από τον σύζυγό της. Της παρέχεται το δικαίωμα να υπερασπιστεί τον εαυτό της και να απαιτήσει διακανονισμό της ανατροφής των παιδιών της. το δικαστήριο από την άλλη πλευρά, θα έπαιρνε μια απόφαση που θα ήταν αρεστή και στις δυο πλευρές.

Πριγκίπισσα Diana – Τζορτζένα



Πολλοί έχουν ταυτίσει την Τζορτζένα με την Πριγκίπισσα Diana. Ήταν και οι δυο όμορφες, έξυπνες, ισχυρές στην κοινωνία και απελευθερωμένες για την εποχή τους. Παρόλα αυτά όμως κόντεψαν να χάσουν την καλή τους φήμη λόγω τρίτων που μπήκαν στην σχέση τους. Παντρεύτηκαν και οι δυο ισχυρούς συζύγους, σε μικρή ηλικία, αποξενωμένους και απόμακρους από αυτές


Το trailer της ταινίας βρίσκεται στη ιστοσελίδα:


Ζαφείρη Μαρία
Μωραϊτη Γιώτα
Σελιμά Πένυ
Σταυρινίδου Κούλλα





1 comment:

  1. Κατά τη διάρκεια της αναζήτησής μου στο GOOGLE για βοήθεια για να βγάλω τον πρώην εραστή μου, ο οποίος θα αποκτούσε το διαζύγιο, συναντήθηκα αυτόν τον υπέροχο άνδρα που ονομάζεται DR.AGBAZARA, ο οποίος έκανε ωραία δουλειά βοηθώντας μου να βγάλω το διαζευγμένο σύζυγό μου εντός 48 ωρών. τέτοια πράγματα μπορεί να είναι δυνατά, αλλά τώρα είμαι μια ζωντανή μαρτυρία γι 'αυτό επειδή το AGBAZARA TEMPLE έφερε πραγματικά τον εραστή μου πίσω, Αν εξακολουθείτε να αμφιβάλλετε γιατί να μην επικοινωνήσετε με το DR.AGBAZARA TEMPLE στο email: ( agbazara@gmail.com ) Ή WHAT'S APPS ( +2348104102662 ), Τότε σας υπόσχομαι ότι μετά από 48 ώρες θα έχετε λόγους να γιορτάσετε σαν κι εμένα.

    ReplyDelete