Friday, January 29, 2010

Web Solutions

Web Solutions Case Analysis

Η πολιτική της Web Solutions στηρίζεται σε ηθικές αξίες όπως ο σεβασμός στους ανθρώπους για τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητές τους και εφαρμόζει μία πολιτική ισότητας, χωρίς διακρίσεις, απέναντι στους διαφορετικής φυλής και θρησκείας-κυρίως-υπαλλήλους της. Παράλληλα, εφαρμόζει και το πρόγραμμα work-life balance, που επιτρέπει στους υπαλλήλους που είναι παράλληλα και γονείς να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στην οικογένειά τους. Η εταιρία δίνει έμφαση στην υψηλή ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών της και επιτυγχάνει όλα τα παραπάνω με την ηγεσία και την υπευθυνότητα και στην εσωτερική διαχείρηση και στην εξωτερική εικόνα της, γεγονός που την καθιστά και ηγεμόνα στον χώρο της.

Οι προσωπικές αξίες της υπαλλήλου Α ταυτίζονται με τις παραπάνω αξίες της εταιρίας. Η Α μετά την άδεια μητρότητάς της χρησιμοποιεί το δικαίωμά της για τη χρήση του προγράμματος work-life balance. Το παραπάνω, όμως, δεν την εμποδίζει από το να εμφανίζεται ως μία υπεύθυνη, εργατική και αποδοτική υπάλληλος της εταιρίας. Από την άλλη ο Ν, μεσαίο διευθυντικό στέλεχος προορίζεται για τη θέση του Γενικού Διευθυντή της εταιρίας.

Την περίοδο που εξετάζουμε η Web Solutions σημειώνει πτωτική πορεία στις πωλήσεις της. Αποτέλεσμα αυτής της πορείας είναι οι εργαζόμενοι να πιέζονται για πιο αποδοτικά αποτελέσματα με φόρτο εργασίας και δημιουργείται ένα κλίμα δυσφορίας ως προς τη μειωμένη συμμετοχή της Α. Παράλληλα, λόγω των συγκυριών υπάρχει και το ζήτημα των απολύσεών τους που δημιουργεί τον φόβο για την καριέρα τους. Με αυτά τα ζητήματα στο παρασκήνιο πιέζουν τον Ν για την πρόωρη επιστροφή της Α.

Αυτήν την περίοδο, προσλαμβάνεται νέο διευθυντικό στέλεχος ο Χ, ο οποίος θα αντικαταστήσει την παρούσα θέση του Ν σε ένα μήνα όταν ο δεύτερος θα γίνει Γενικός Διευθυντής. Ο Χ είναι μεν αποδοτικός, αλλά προέρχετια από διαφορετική εταιρική κουλτούρα, με αποτέλεσμα να υπερασπίζεται την επιθετική πολιτική τόσο ως προς τους εξωτερικούς παράγοντες όσο και στην εσωτερική διαχείρηση. Ο Χ υπονομεύει το Ν για τη διαχείρηση τω ν καθηκόντων του, με σκοπό την ανάδειξη του ίδιου σε Γενικο Διευθυντή. Η πρότασή του για το ζήτημα της Α είναι είτε να εργαστεί παραπάνω ώρες, υπερωρίες, είτε να απολυθεί. Σε αυτήν την πρόταση, όμως, βρίσκει αντίσταση από τους υπόλοιπους υπαλλήλους της εταιρίας.

Η παραπάνω κατέσταση απορρέει ορισμένα ζητήματα τα οποία εμείς ως Ν πρέπει να επιλύσουμε. Το πρώτο ζήτημα είναι ότι η Α μπορεί να χάσει τη δουλειά της ή πολύτιμο χρόνο από την οικογένειά της. Το δεύτερο ότι ο Χ υπονομεύει τη θέση μας ως Ν και υποκινεί το κλίμα αβεβαιότητας και δυσαρεσκείας που επικρατεί στο εσωτερικό της εταιρίας, το οποίο αποτελεί και από μόνο του το τρίτο ζήτημα προς εξέταση. Τέταρτο ζήτημα είναι ο διχασμός του Δ.Σ μεταξύ των απόψεων του Χ και της δικής μας ως Ν. Ενώ, πέμπτον και ίσως κυριότερο είναι ο κίνδυνος για την αλλοίωση του παρόντος προφίλ της εταιρίας τόσο στο εσωτερικό της όσο και στο μερίδιο της αγοράς.


Διλλήματα

Τα κύρια διλλήματα που απορρέουν από την παραπάνω κατάσταση προς το πρόσωπο μας ως Ν είναι πέντε. Το πρώτο και γενικότερο είναι αν θα πρέπει να δράσουμε σύμφωνα με την ως τώρα επιτυχημένη πολιτική της εταιρίας, που όμως σύμφωνα με την υπάρχουσα πτωτική πορεία των πωλήσεων ίσως να χρειάζεται αλλάγες, ή σύμφωνα με την επιθετική πολιτική που προτείνει ο Χ. Το δεύτερο είναι η απόλυση της Α και ανάκληση του προγράμματος work-life balance ή η διατήρησή του. Αυτό το ζήτημα και η διαχείρησή του θα δώσει και την επίλυση στο πρόβλημα της δυσαρεσκείας που επικρατεί στην εταιρία. Το τρίτο είναι το πως θα διαχειριστούμε το πρόβλημα του Χ. Πρέπει να αποφύγουμε την άμεση σύγκρουση μαζί του, να τον απομονώσουμε από τους υπόλοιπους υπαλλήλους, να προτείνουμε την απόλυσή του αντιπροτείνοντας κάποιο πρόσωπο εξίσου αποδοτικό αλλά με ηθικές αξίες σύμφωνες με αυτές της εταιρίας για την αντικατάστασή μας, να παραιτηθούμε; Το τέταρτο είναι αν θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση ή να την αποφύγουμε και η λύση αυτού θα μπορέσει να μας δώσει και την απάντηση στο πέμπτο και τελευταίο δίλλημα του αν θα πρέπει να εξυπηρετήσουμε τα προσωπικά ή τα εταιρικά συμφέροντα.


Λύσεις Win-Win

Ενημέρωση του Χ για την πολιτική της εταιρίας. Για τις λύσεις συμβουλευόμαστε τα λεγόμενα του Αριστοτέλη > Η ηθική αρετή είναι υποκειμενική

Μεσότητα «παν μέτρον άρριστον»

Τα κριτήρια της μεσότητας στα οποία βασιζόμαστε, είναι η χρονική στιγμή που πρέπει να κάνουμε κάτι ( διάστημα 1 μήνας) είναι τα πράγματα σε σχέση με τα οποία πρέπει να δράσουμε ( συνθήκες Web Solutions) είναι οι άνθρωποι σε σχέση με τους οποίους πρέπει να δράσουμε ( Χ, Α, Δ.Σ) είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να κάνουμε κάτι ( διατήρηση ηθικής πολιτικής W.S) και ο τρόπος με τον οποίο πρέπει να κάνουμε κάτι (win-win λύσεις).

Ως δεύτερο σύμβουλο διαλέγουμε τον καθηγητή Barry Schwartz , ο οποίος στην ομιλία του « The real crisis? We stopped being wise» αναφέρεται στον «σοφό άνθρωπο» του Αριστοτέλη, που παίρνει αποφάσεις με βάσει την ηθική θέληση και την ηθική ικανότητα.. Ο ίδιος αναφέρει ότι για την αντιμετώπιση των προβλημάτων πρέπει να χρησιμοποιούμε κανόνες και κίνητρα Βασιζόμενοι στα λεγόμενα του για την επαναφορά της ηθικής πολιτικής στην W.S θα χρειαστεί να οργανώσουμε σεμινάρια ηθικής πολιτικής όπου θα αναδεικνύονται τα « ηθικά πρόσωπα» και δίνοντας σημασία σε ότι κάνουμε και στον τρόπο που το κάνουμε.

Κάθε εργασία με ανθρώπινο δυναμικό έχει να κάνει με την ηθική, δηλαδή με την πρακτική της σοφίας στα πλαίσια της οποίας πρέπει να δρούμε με ειλικρίνεια, ελπίδα και θάρρος. Τέλος, οι εργαζόμενοι εμπνέονται από τα παραπάνω και έτσι έχουν μεγαλύτερη αποδοτικότητα, όπως έχει αποδείξει και η προυπάρχουσα πορεία της εταιρίας.

· Κάνουμε τον Χ ,βοηθό της θέσης μας, με σκοπό να μπορούμε να ελέγξουμε τη δουλειά του και να τον εκπαιδεύσουμε σύμφωνα με τις πολιτικές της εταιρίας με σκοπό να ακολουθήσει παρόμοια πορεία πλεύσης με τη δική μας.

  • Του δίνουμε δικό του γραφείο το οποίο είναι σχετικά απομακρυσμένο από τα γραφεία του τομέα για να μην μας υπονομεύει με ευκολία.

  • Καταμερισμός μέρους της δουλειάς Α.

  • Με την προαγωγή του χάνει τις επαφές του και την οικειότητα με το υπόλοιπο προσωπικό.

  • Αναλαμβάνουμε και εμείς εργασίες της Α για να το εκτιμήσουν οι υπάλληλοι.




Επιμέλεια κειμένου:


Μυρτώ Βελίδου-Μαυρίδου

Αλκμήνη-Δήμητρα Θάνου

Σόλυ Ιωχανά

No comments:

Post a Comment