Πώς μία επιχείρηση που έχει γνωστοποιηθεί ότι με τα λύματα της μολύνει τον Ασωπό ποταμό προσπαθεί να αναστρέψει το αρνητικό σε βάρος της κλίμα; ποιές οι επικοινωνιακές τακτικές στις οποίες μπορεί να προβεί; και το κυριότερο, τί μπορεί να κάνει για να αλλάξει δραστικά και ουσιαστικά την περιβαλλοντική καταστροφή που έχει προκαλέσει.
Η εταιρεία
Η εταιρεία EUROPA PROFIL ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ Α.Β.Ε., κατατάσσεται ανάμεσα στις μεγαλύτερες βιομηχανίες μεταποίησης αλουμινίου στην Ελλάδα.
Η έδρα και το κέντρο παραγωγής του Ομίλου, βρίσκονται στο 56ο χλμ. της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας, στα Οινόφυτα Βοιωτίας. Σε μία έκταση 170.000 τετραγωνικών μέτρων εκτείνεται η υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής, όπου η εταιρεία έχει εγκαταστήσει και οργανώσει:
- Τρεις (3) αυτοματοποιημένες γραμμές Διέλασης, ετήσιας παραγωγικής δυναμικότητας 24.000 τόνων προφίλ
- Tρεις (3) αυτοματοποιημένες γραμμές Ηλεκτροστατικής Βαφής ( δύο κάθετες και μια οριζόντια)
- Μια αυτοματοποιημένη μονάδα ανοδίωσης
- Σύγχρονη μονάδα επιφανειακής επεξεργασίας διακόσμησης ξύλου
- Tμήμα Ειδικών Κατεργασιών
- Ειδικό Τμήμα Μελέτης και Εξέλιξης Συστημάτων Αλουμινίου
Σκοποί της επικοινωνικής στρατηγικής
- Να αναστρέψουμε το κλίμα εις βάρος της εταιρείας
- Να πείσουμε τον κόσμο ότι η εταιρεία έλαβε τα απαραίτητα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο δρα
- Να πείσουμε τον κόσμο ότι η εταιρεία είναι περιβαλλοντολογικά σωστή
- Να αναλάβουμε «πράσινες» πρωτοβουλίες που θα αποτελούν καινοτομία και έμπνευση για τις υπόλοιπες ελληνικές επιχειρήσεις
Η επιχείρηση έχει ήδη προβεί σε μία σειρά περιβαλλοντικών πρακτικών, όπως η διαχείριση αποβλήτων, η χρήση καθαρών τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον, η συνεργασία με Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο για διαχείρηση στερεών αποβλήτων και ο διαχωρισμός ανακυκλώσιμων υλικών.
Τί άλλο θα μπορούσε ακόμα να γίνει για να αποδείξει με ειλικρίνεια η EUROPA ότι φροντίζει για το περιβάλλον της περιοχής του Ασωπού;
Κάποια παραδείγματα, βάσει των οποίων θα μπορούσε να διαμορφώσει ένα πλάνο επικοινωνία είναι τα ακόλουθα:
- Διοργάνωση ενημερωτικών ημερίδων για τη λήψη μέτρων προστασίας και μη μόλυνσης του φυσικού περιβάλλοντος
- Συνεργασία με την τοπική κοινωνία και ενημέρωση των κατοίκων (δημοτική αρχή, σχολεία, πολιτιστικές οργανώσεις)
- Επίσκεψη των κατοίκων της περιοχής στο εργοστάσιο και ενημέρωση από τον αρμόδιο τεχνικό διευθυντή
- Περιβαλλοντολογική εθελοντική δράση από τους εργαζόμενους της εταιρείας στην ευρύτερη περιοχή των Οινοφύτων (π.χ. δεντροφύτευση, ανακύκλωση κτλ.)
- Ξεκίνημα διαδικτυακής συζήτησης σε blog της εταιρείας όπου οι χρήστες κάνουν ερωτήσεις και απαντούν οι υπεύθυνοι της εταιρείας
- Χρήση των social media (twitter, facebook κ.ά.) για τη συχνή ενημέρωση των χρηστών σχετικά με την οικολογική δράση της εταιρείας ή και γενικότερα περιβαλλοντικά ζητήματα
- Δημιουργία video ενημερωτικού/παρακινητικού χαράκτηρα ή video όπου θα προβάλλεται η εθελοντική δράση της επιχείρησης. Διάδοση του video σε youtube και άλλα δημοφιλή websites
Και επειδή όλα τα παραπάνω δεν είναι παρά επικοινωνιακές τακτικές, ορίστε και κάποιες δράσεις επί της ουσίας:
- Τακτική μέτρηση και σωστή διαχείριση εκπομπών ρύπων
- Μείωση ρύπων σημαίνει είωση λειτουργικού κόστους για την εταιρεία
- Δημιουργία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον, μέσω επένδυσης σε ανανεώσιμες μορφές ενέργειας
- Τάση για μέτρηση και περιορισμό των ρύπων στο εξωτερικό
- Τα πρώτα βήματα στην Ελλάδα έγιναν από τη «ΓΑΙΑ» (παραγωγή κλιματικά ουδέτερου ελαιόλαδου)
Επιμέλεια: Δημήτρης Κοσμάς, Μαρίνα Σακίπη, Χριστίνα Σιδέρη, Μαρία Σιδηοπούλου
No comments:
Post a Comment