Sunday, January 31, 2010

Υπόθεση Ασωπού: EUROPA PROFIL ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ Α.Β.Ε

Πώς μία επιχείρηση που έχει γνωστοποιηθεί ότι με τα λύματα της μολύνει τον Ασωπό ποταμό προσπαθεί να αναστρέψει το αρνητικό σε βάρος της κλίμα; ποιές οι επικοινωνιακές τακτικές στις οποίες μπορεί να προβεί; και το κυριότερο, τί μπορεί να κάνει για να αλλάξει δραστικά και ουσιαστικά την περιβαλλοντική καταστροφή που έχει προκαλέσει.

Η εταιρεία
Η εταιρεία EUROPA PROFIL ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ Α.Β.Ε., κατατάσσεται ανάμεσα στις μεγαλύτερες βιομηχανίες μεταποίησης αλουμινίου στην Ελλάδα. 
Η έδρα και το κέντρο παραγωγής του Ομίλου, βρίσκονται στο 56ο χλμ. της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας, στα Οινόφυτα Βοιωτίας. Σε μία έκταση 170.000 τετραγωνικών μέτρων εκτείνεται η υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής, όπου η εταιρεία έχει εγκαταστήσει και οργανώσει:
  • Τρεις (3) αυτοματοποιημένες γραμμές Διέλασης, ετήσιας παραγωγικής δυναμικότητας 24.000 τόνων προφίλ
  • Tρεις (3) αυτοματοποιημένες γραμμές Ηλεκτροστατικής Βαφής ( δύο κάθετες και μια οριζόντια)
  • Μια αυτοματοποιημένη μονάδα ανοδίωσης
  • Σύγχρονη μονάδα επιφανειακής επεξεργασίας διακόσμησης ξύλου
  • Tμήμα Ειδικών Κατεργασιών
  • Ειδικό Τμήμα Μελέτης και Εξέλιξης Συστημάτων Αλουμινίου
Σκοποί της επικοινωνικής στρατηγικής
  1. Να αναστρέψουμε το κλίμα εις βάρος της εταιρείας
  2. Να πείσουμε τον κόσμο ότι η εταιρεία έλαβε τα απαραίτητα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο δρα 
  3. Να πείσουμε τον κόσμο ότι η εταιρεία είναι περιβαλλοντολογικά σωστή 
  4. Να αναλάβουμε «πράσινες» πρωτοβουλίες που θα αποτελούν καινοτομία και έμπνευση για τις υπόλοιπες ελληνικές επιχειρήσεις
 
Η επιχείρηση έχει ήδη προβεί σε μία σειρά περιβαλλοντικών πρακτικών, όπως η διαχείριση αποβλήτων, η χρήση καθαρών τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον, η συνεργασία με Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο για διαχείρηση στερεών αποβλήτων και ο διαχωρισμός ανακυκλώσιμων υλικών. 

Τί άλλο θα μπορούσε ακόμα να γίνει για να αποδείξει με ειλικρίνεια η EUROPA ότι φροντίζει για το περιβάλλον της περιοχής του Ασωπού;

Κάποια παραδείγματα, βάσει των οποίων θα μπορούσε να διαμορφώσει ένα πλάνο επικοινωνία είναι τα ακόλουθα: 
  • Διοργάνωση ενημερωτικών ημερίδων για τη λήψη μέτρων προστασίας και μη μόλυνσης του φυσικού περιβάλλοντος
  • Συνεργασία με την τοπική κοινωνία και ενημέρωση των κατοίκων (δημοτική αρχή, σχολεία, πολιτιστικές οργανώσεις)
  • Επίσκεψη των κατοίκων της περιοχής στο εργοστάσιο και ενημέρωση από τον αρμόδιο τεχνικό διευθυντή
  • Περιβαλλοντολογική εθελοντική δράση από τους εργαζόμενους της εταιρείας στην ευρύτερη περιοχή των Οινοφύτων (π.χ. δεντροφύτευση, ανακύκλωση κτλ.)
  • Ξεκίνημα διαδικτυακής συζήτησης σε blog της εταιρείας όπου οι χρήστες κάνουν ερωτήσεις και απαντούν οι υπεύθυνοι της εταιρείας
  • Χρήση των social media (twitter, facebook κ.ά.) για τη συχνή ενημέρωση των χρηστών σχετικά με την οικολογική δράση της εταιρείας ή και γενικότερα περιβαλλοντικά ζητήματα
  • Δημιουργία video ενημερωτικού/παρακινητικού χαράκτηρα ή video όπου θα προβάλλεται η εθελοντική δράση της επιχείρησης. Διάδοση του video σε youtube και άλλα δημοφιλή websites
Και επειδή όλα τα παραπάνω δεν είναι παρά επικοινωνιακές τακτικές, ορίστε και κάποιες δράσεις επί της ουσίας:
  • Τακτική μέτρηση και σωστή διαχείριση εκπομπών ρύπων
  • Μείωση ρύπων σημαίνει είωση λειτουργικού κόστους για την εταιρεία
  • Δημιουργία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον, μέσω επένδυσης σε ανανεώσιμες μορφές ενέργειας
  • Τάση για μέτρηση και περιορισμό των ρύπων στο εξωτερικό
  • Τα πρώτα βήματα στην Ελλάδα έγιναν από τη «ΓΑΙΑ» (παραγωγή κλιματικά ουδέτερου ελαιόλαδου) 

Επιμέλεια: Δημήτρης Κοσμάς, Μαρίνα Σακίπη, Χριστίνα Σιδέρη, Μαρία Σιδηοπούλου



No comments:

Post a Comment